Publicerat
Kategori: Novell

Låsas kärlek

Jag satt i min obäddade säng och tittade i skolkatalogen. Blicken fastnade på Fredrik i klass 8D. Jag har varit kär i honom sen 6:an. Men jag har inte kunnat säga ett ord till honom, inte ens det enkla ordet Hej! Fredrik var en av de populäraste killarna i skolan så jag visste att han var svår att få tag på. Det var Lördag och klockan var sju så allla sov. Tur,tängte jag och gick fram till mitt utnötta skrivbord. Jag drog försiktigt ut lådan som satt längst ner. Jag tog ut en sax och en burk formad som ett hjärta och satte mig på sängen.
- Nu är det dags, viskade jag för mig själv och klippte ut bilden på mig och bilden på Fredrik i skolkatalogen.
Jag tog bilderna och la ner de i burken. På locket skrev jag sedan Johanna + Fredrik = sant.
På kvällen sedan hade Kennet i min klass en fest. Alla 8:or var bjudna jag me. Jag gick dit. Discolamporna i olika färger blinkade och musiken dunkade. Jag skulle gå på toa så jag trängde mig igenom svärmen av 8:or som dansade, åt, rökte och till och med drack. När jag väl kom fram till toaletten öppnade jag dörren. Men toaletten var visst inte ledig! Presonen som va där satt lutad över toasittsen och hostade. Jag blev orolig för personen och hämtade ett glas vatten till den. Men personen som satt lutad över toasittsen var inte vilken person som helst. Det var Fredrik!
- Hur mår du? ,frågade jag.
- Bra,bara fint,sa han ironiskt.
- Nej, jag ser att du mår dåligt, sa jag. Är dina föräldrar hemma?
- Nej,sa han och tittade frågande på mig.
- Bra då följer jag med dej hem så du kan vila lite. Är det okej? ,sa jag.
- okej, sa han.
Frderik och jag gick tysta hela vägen utom när vi väl kom till hans dörr.
- jaha, då ska jag ta och gå hem då ,hejdå,sa jag.
- Nej gå inte! kom in, sa han och log.
-okej, sa jag och gick in tillsammans med Fredrik.
- Vill du ha te? ,frågade han.
-ja tack, sa jag.
När te'e var klart satte vi oss i soffan med en varsin kopp te. Vi pratade lite och drack te men sen sa han verkligen nåt:
- Du e vacker vet du det?
- Tycker du? sa jag.
-Verkligen,sa han ock lutade sig fram och kysste mig. En lång varm och kärleksfull kyss.
- Betyder det att vi är i hop nu? ,frågade jag.
- ja der gör det,sa han.

1 månad senare

Jag och Fredrik har varit i hop i en månad nu.
Jag undrad om det kommer att hålla. om man tänker efter undrar man om det är riktig kärlek. Jag menar vid första kyssen sa han att jag var vacker och vi blev i hop.
Blev han i hop med mej bara för att jag var vacker?!

I skolan den dagen vid maten

- Fredrik?,sa jag.
- Ja,sa han.
- Finns det nån annan andlednig att du är i hop men mig än att jag är vacker?, sa jag alvarligt.
- Ja, det är klart, jag menar du är vacker du...du...Jag vet inte, sa han osäkert.
- Jag visste det!, skrek jag och välte brickan med mat. Du e bara i hop med mig för mitt utseende!
Jag sprang hem och gick inte till skolan på en vecka.

Jag har inte varit i hop med nån sen dess jag har fattat att många killar e omogma!



Skriven av: Josefin

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren