Publicerat
Kategori: Novell

Lina Zools dagbok


Den andra maj 1998

Hej dagboken! Idag har jag syndat! Ja, ja jag vet att det var dumt gjort men jag kunde inte låta bli! Okej, jag tar det från början. Efter skolan så kom fröken fjant (Susanna) fram till mig. Hon frågade (på ett otroligt mesigt sätt) om jag ville följa med henne hem och göra någonting. - Okej då, sa jag, eftersom jag inte hade något annat för mig. Vi fick lov att springa till bussen. Gubben som körde blev lite sur och sa; - Nästa gång åker jag utan er! Susanna trodde att han menade det som ett hot och bad om ursäkt och log ett sockersött leende. Gubben blev gladare och det var ju det viktigaste. Väl hemma hos fjanten så bjöd hon på bullar och berättade stolt att hon hade bakat dom själv (jag kräktes nästan). Sen gick vi in på hennes rum och gissa vad som hängde på en stol? Ett par gul prickiga byxor med små, ljusgröna hästar på! Jag höll på att skratta ihjäl mig. Susanna blev röd som en tomat i ansiktet och sprang fram till stolen, slet åt sig byxorna och proppade in dom under sängen. På väggarna hade hon afficher med katter på. Jag gick fram till hennas skrivbord. Där låg det ett foto med: Henne, hennes pappa och Anton (skolans snyggaste kille. Jag fattar inte hur han kan vara ihop med henne!). Susanna fick onormalt bråttom att gå på toa. Det var då jag gjorde det. Jag gick fram till hennes säng och skulle prov- ligga, men då kände jag att kudden var VÄLDIGT hård. Och när jag tittade under kudden så låg det en liten bok, med orden:'SANNAS DAGBOK, RÖR EJ' på. Så jag öppnadae boken och började läsa.

'Idag var det otroligt roligt i skolan. Vi hade Matte, historia och SO. Mina favorit ämnen. Jag tycker att skolan är det bästa som finns. Nästa vecka ska jag börja på balett och så ska jag lära mig spela dragspel och munspel. Jag längtar redan.'

Sen hann jag inte läsa mer, bara för att jag hörde steg i trappen. Så jag hoppade ut genom fönstret, sprang genom trädgården, snubblade på en buske, hoppade över Anderssons tax och stannade till sist bakom ett radhus. Så nu ligger jag här i min säng och skrattar.

God natt dagboken!

Skriven av: Rebecka

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren