Publicerat
Kategori: Novell

Människans bästa vänn.

Nu har många månader förflutit sedan jag fick lämna dig.
Saknaden är fortfarande lika stor.
Jag ser dina bruna ögon.
Du såg igenom mig rätt in i själen, du var den ende som kunde förstå mig när jag var ledsen.Hos dig kunde jag visa glädje och sorg.
För din skull kämpade jag vidare, både med mina smärtor och min förtvivlan.
Jag tänkte alltid 'så länge du finns måste jag kämpa, för inta kan jag svika dig'.
Men en dag var det ombytta roller, då var det du som blev dålig.
Du låg hos mig i din korg, invid min säng.För jag ville vara nära dig.

Efermiddagen på valborgsmässoafton 2004.
Blev jag tvungen att ta dig till Blå Stjärnan.
Det fanns inget hopp om att du skulle tillfriskna.
Jag trodde mitt hjärta skulle brista, när jag skrev under papperet på att din tid var ute.Du som gett mig sådan glädje och sådant hopp, under våra 14 år tillsammans.

Nu är du borta min älskade Ruffa.
Här sitter jag med min längtan, efter din mjuka päls och din fuktiga nos.
Det var alltid du som tröstade mig, när jag var ledsen.
Du slickade bort mina tårar, du förstod mig.
Du var min bästa vän genom åren.

Din husse / K-Å

Skriven av: Kjell-Åke Åkeson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren