Publicerat
Kategori: Novell

Månsken

Nu befinner jag mig i en sits jag hoppats slippa, jag vill dö. Inga vänner för mig inte, ensamt liv e det som gäller. Jag klarar inte mer, står inte ut.... För, är livet värt att leva utan en endaste vän? Ordet 'vänner' exisisterar inte ens. Inte i min värld. Ingen kommer att sakna mig. Ingen. Snart ör det över, snart....Jag höjer min kniv, livsgnistan är borta.
' Hörru, va håller du på me, inte tänker du...' Mitt i allt avbryts jag.
' Det har du inte me å göra!' svarar jag, fattar han inte att jag e upptagen?? Men... han lade ju märke till mig, han märkte mig!
' Men... jag tyckte bara att du verkade vara... ganska ledsen.' pojken gav sig av.
' Vänta! Snälla vänta!' Han var ju riktigt snäll, tänkte jag. Pojken stannade.
' Vill du eller vill du inte ha hjälp?' frågade han.
' Hjälp....' stammade jag.
' Okej, du hade tänkt ja, ta livet av dig, har jag rätt?
' Ja....' stammade jag.
' Det tänkte jag också men så såg jag dig.'
' Va då då?'
' Jo, ja, jag tänkte att du... kanske ville bli MIN vän......Jag har inga vänner och du verkar ju inte direkt ha det heller....'
' Vänta lite nu, vill DU bli MIN vän?'
' Aaaa.... vill du inte det?' sa pojken oroligt.
' Det är klart jag vill!'
' Vad heter du då?'
' Jessica.'
' Jag heter Benjamin.'
' Okej, Benji, e det ok om jag kallar dig det?'
' Javisst, Jessi!'

Hand i hand vandrade dom bort över kullarna och månen lös fridfullt på marken då de försvann bakom backkrönet lyckliga som aldrig förr......

Skriven av: Lollol Mupp

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren