Publicerat
Kategori: Novell

Marcus Gladhs Novell

Jag sprang in i parken hörde hur mannen sprang efter mig Jag skrek på hjälp men ingen hörde mig. Jag hörde hur mannen bakom mig flåsade och flåsade.. Jag skrek att han skulle sluta jaga. Tillslut vek han av.

Jag sprang hem låste dörren och gick och la mig och somnade. Plötsligt var jag ute igen I parken Jag ropade hallå de var bara en lampa tänd Men den började sluta lysa de blinka och blinkade och de slocknade. Jag gömde mig i en buske. Så hörde jag att de var någon bakom mig Jag stannade till blixt stilla hörde mina egna hjärtslag DUNK DUNK DUNK. Jag vände mig om Men presis jag skulle vända mig om vaknade jag… Puh

Jag har drömt sade jag till mig själv Oj kl stod på 09:30.
Försent till skolan igen.. Jag skyndade mig kastade på mig kläderna på cykeln. När jag kom till skolan så satt alla på provet som skulle göras idag. Nej tänkte jag just de provet. Herr Nilsson kom fram till mig frågade varför jag var sen jag förklarade att jag vart jagad i går av en skum typ i går natt. Strunt prat du ljuger nu igen sa Herr Nilsson. Jag blev förvånad vad de han sa nej de är sant skrek jag och stack ut genom dörren och hoppa på cykeln hem igen. Slog koden upp till min lägenhet. 4E våningen Anders Andersson stod de på dörren och de jag. Tar upp nycklarna trycker in nycklarna in i låset men de går inte låsa upp jag kände på dörren. Den var öppen jag gick in försiktigt allt verkar va som vanligt tog av mig skorna presis Jag skulle resa mig upp tog någon tag i mig på med en huva.. HJÄÄLP skrek jag .jag hörde att dom sa Shut up kid and this will go the way we have planed.. Okey okey Skrek jag Dom drog bort huvan. DE är ju du skrek jag du har ju fått dina pengar för heroinet. Haha har jag fått räntan sade Sven.. Hur mycket är de då sade jag. HaHa Låt se 2000 kr hehe och så mycket pengar har inte du din skit hur ska du då betala oss. Jag ska betala er jag lovar stammade jag. Okej får jag mina pengar då skrek sven. Jag har dom inte nu sa jag. Sven drog fram pistolen laddade och förde pistolen mot mitt huvud. Jag började gråta haha gråter du nu också ge oss våra pengar så slipper du oss i forsättningen. Du ska få dom i morgon jag lovar. Jag vill ha dom nu skrek Sven. Okej okej du får dom före kl 21:00. Bäst för dej skrek Sven och gick ut. Du Sven får jag låna ett vapen sade jag. Va ska du med den till. Råna lilla butiken vid ica. Okej här. Sven gav mig vapnet.
Och Sven bad mig ta vara och inte slösa skott för du ska väll inte skjuta någon? frågade Sven

När dom hade gått låg jag kvar på golvet och började gråta. Jag var rädd för de jag nu skulle göra jag letade efter någon sliten tröja och byxor efter jag hade gjort ordning mig gick jag nu ut för att råna lilla butiken som låg vid ica. När jag hade kommit till butiken såg han sin bästa kompis Stefan –nämen tjenare skrek han nej nej tänkte jag inte just nu. Tja hur är läget spelade jag med varför skulle han va där just nu innan jag skulle råna butiken. Haha vart stack du på matte provet skrattade stefan käft fräste jag men ändå fick han mitt leende och båda skrattade efter vi har snackat i 10 min så sa jag att jag skulle hemåt vi kanske kan ses senare i kväll sa jag. Visst visst sa Stefan och han cykla i väg. Jag tog på mig huvan och tog fram vapnet jag fick från Sven. Den som stod i kassan var den vanliga Gunvor som hade stod där sedan 20 år tillbaka jag sprang fram till disken tryckte vapnet mot Gunvors huvud ge mig kassan skrek jag men plöstligt fick Gunvor hjärtattack jag fick panik jag hoppade över disken öppnade kassan tog alla pengar pling pling hördes det från dörren Anders ? de var Stefan som stod vid ingången. Stefan tog fram sin mobil och slog ett nr. Vart ska du ringa skrek jag stefan började springa ut jag hoppade och sprang efter. Stefan Sprang och hade luren i örat de var säkerligen polisen han ringde Stefan sprang över en väg när han var över halva vägen kom en lastbil De small Stefan blev överkörd jag stod blixt stilla titta på de som var kvar av Stefan.
När jag hade kommit hem runt kl 21:00 så satt Sven i soffan med kaffe och lussebullar. Hur gick de nu skrattade Sven. Jag kastade påsen med pengarna till Sven Wow du har allså råna den lilla butiken nere i stan vad sa Gunvor när du kom in då undrade Sven. Käft väste Jag

Braak hördes de från dörren det var polisen Fan ung jävel skrek Sven och fram ett vapen men polisen han skjuta han ett skott träffade sven i huvudet.


Va de allt svarade psykologen love jaa svarade jag

Skriven av: GlAdiZ

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren