Publicerat
Kategori: Novell

Mardrömmen?

Jag satt i fönstret och tittade ut på stjärnorna. Från sängarna runtomkring hördes lätta snarkningar. Den vita månen strålade vackert på den mörka himlen.
”Mary?” Jag rykte till och kollade efter den som hade viskat mitt namn.
Det var Lu. Hennes blonda hår såg vitt ut i mån skenet.
”Mm…” Svarade jag.
”Klockan är ett du borde sova!” Viskade Lu tillbacka. Jag löd jojo och gick tillbacka till sängen.
”God natt, Lu.”
”God natt, My”
Jag la huvudet på kudden och somnade direkt.


Jag vacknade med ett ryck. Någon satt i fot ändan av min säng. Jag såg inte vem eller vad det var men det luktade som gammal rutten fisk.
"eh, hallå?" Viskade jag svakt.
"Hej.." Rösten kom från en liten pojke. Vad skulle jag göra nu? En liten pojke satt i ändan av sängen, mitt i natten. Han verkade inte komma från barnhemmet. Han var mager och såg ut som ett spöke i månskenet.
"Vad vill du?" frågade jag med darrig röst.
"Du måste hjälpa mig!" Sa han och jag såg att hans ögon va fuktiga.
"Ta min hand jag måste visa dig något." Pojken sträckte framm en mager hand och jag tog den. Helt plöttsligt börgade hela rummet snurra. Två sekunder senar sbeffan jag mig på ett torg. Alla verkade ha kläder från 1800talet. Det konstiga va att ingen verkade se mig bara titta rakt igenom mig. Jag vände mig om och såg att det var en avrättning på torget. Uppe på den stora "scenen" stod pojken. Då kände jag att någon drog i mitt natt linne. Jag tittade ner och där stod den lilla pojken.
"Vad händer?" Frågade jag chokat. Pojkens tårar strömmade ut från hans ögon.
"Hjälp mig!! SNÄLLA HJÄL MIG!!"

Jag vaknade kall svättig i min säng. Va det bara en drömm? Då kände jag lukten av rutten fisk och såg att jag var blöt av salta tårar på natt linnet.

Skriven av: Mary_98

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren