Publicerat
Kategori: Novell

Mitt såkallade liv

Vaknade sent satte igång med den vanliga morgonproceduren: 8.00 Öppnar det 70åriga kylskåpet i jakt på mjölk. 8.01 Märker att mjölken är 1 månad gammal. 8.02 Springer till Alis Livs och köper ny. 8.10 Blandar oboy med min nyköptamjölk. 8.11 Stoppar i två formfranska i rosten. 8.15 Mamma vaknar. 8.16 Klär jag på mig. 8.20 Börjar skolan. 8.25 Sätter jag på mig strumpor. 8.30 Går jag. 8.52 Får utskällning av läraren. O.s.v Så ser ungefär varenda vardagsmorgon ut i mitt såkallade liv. Helgmorgnarna är lite mer spännande. 11.00 Vaknar av grovsophämtningen utanför dörren. 11.05 Öppnar det 70åriga kylskåpet i jakt på mjölk. 11.06 Märker att mjölken är 1 månad gammal. 11.07 Springer till Alis Livs och köper ny. 11.12 Blandar oboy med min nyköptamjölk. 11.13 Mamma går till extrajobbet på Hemköp. 11.15 Ringer telefonen. 11.20 Har jag just bestämt att jag ska tillbringa dagen med min bästis Pippi. 11.30 Duschar jag. 11.45 Klär jag på mig. 12.00 Springer jag till Pippi. Som ni redan kanske har förstått lär denna bok inte bli särskilt spännande. Alltingen lägger ni ifrån er boken i någon gammal Billy bokhylla nu och låter den samla på sig ett 2 meter tjockt lager damm eller så läser ni vidare. Så , nu hoppas jag att läsarsiffrorna inte sjunkit med allt för mkt. Fakta om Elina (jag): Namn: Elina Mellberg Gran Bor: Sundbyberg Stockholm Ålder: 14 Syskon:2 jobbiga halvsyskon hos pappa. Föräldrar: Mamma Karin och Pappa David som e skilda. Ser ut: Blå ögön brunt hår. 162 cm lång. Bästis: Pippi(egentligen heter hon Carina Larsson) Beroende av: Coca-Cola och Oboy. Vill ni veta mer fråga. Idag fyller jag år. Av min kära mor fick jag : Presentcheck på Hm 300 kr Pyjamas En cd med ABBA ( jag menar hallå morsaan???!!) vinterkängor en dag på gröna lund. Av min rika mormor och morfar fick jag detta. Presentcheck på NK 1000 kr En dvdspelare 5 dvdfilmer Årskort på gröna lund. Ny fotölj. Bärbar cdfreestyle. Det märktes att mamma var ´lite sur för att hennes presenter inte var lika bra som mormors och morfars. Sen förflyttade vi oss till köket. Mamma hade lagat lasagne. Sen gick alla hem. Det är så det brukar gå till på födelsedagar hos familjen Mellberg Gran. OM NI GILLADE DETTA SMAKPROV PÅ NOVELLEN ---> Mitt såkallade liv <--- KAN NI BESTÄLLA RESTEN AV DEN GENOM ATT MAILA TILL [email protected]!!!!

Skriven av: Sanna

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren