Publicerat
Kategori: Novell

Mobbning idag, dö imorgon

*Novell*


Det var en helt vanlig dag, trodde jag.
Dagen började med att jag hade börjat i en ny skola i England. Jag hade flyttat från Sverige till England. Det var första gången jag var där så jag var jätte nervös, jag hade till och med tröjan ut och in.
När jag var framme hade jag också blivit försenad.
Vilken dag tänkte jag, när jag kom in i klassen så märkte jag en sak till: alla hade skoluniform förutom jag. Det första läraren gjorde va att skicka ut mig, och ute fick jag stanna tills lunchen. När det var dags att äta hade jag tappat mina lunchpengar. Jag ville bara skrika rakt ut. Men just då kom min så kallade lärare och pratade med mig. Först gav hon mig en utskällning och sen gav hon mig en lapp om att köpa skoluniform. När jag frågade hur mycket det kostade så sa hon 100 Dollar.
Jag som inte visste hur mycket det var, trodde det var billigt. När dagen äntligen var slut så cyklade jag hem i högsta fart och gav min morsa lappen och gick in mig i mitt rum. Efter fem minuter så hörde jag min mamma skrika, jag sprang in till köket och frågade vad som hade hänt. Hon sa att skoluniformen var för dyr, hur skulle jag ha råd sa hon. Hon ringde till min lärare och förklarade att det var för dyrt och hon hade inte skaffat ett jobb än, läraren var snäll och sa att jag kunde köpa den när min morsa hade skaffat ett jobb.
Nästa dag så var jag ensam, ingen ville va med mig. Några elever i min klass satt och snackade om mig bakom min rygg. När dagen var slut så skulle jag skulle hämta min cykel så var den borta! Jag gick upp till rektorn och sa att den hade blivit stulen. Rektorn anmälde den försvunnen och sen fick jag gå hem, sju kilometer.
På vägen så mötte jag några tjejer från min nya klass. Jag sprang förbi så att dom inte skulle prata med mig. En av tjejerna satte ut sin fot och utan av att veta det så föll ner pladask. Det var bara början, efter ett år av mobbning tog jag livet av min ingen visste varför och ingen visste att det var för mobbning.

Av: Cecilia

Skriven av: Cecilia

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren