Publicerat
Kategori: Novell

När man inte passar in...

Jag är en sån person som inte passar in. Det funkar helt enkelt inte med mig och omvärlden. Ingen som jag har träffat är som jag. Jag vet egentligen inte ritkigt vad det exakt är som är fel, men nånting är det. Jag är inte direkt ledsen, men det skulle ju vara kul att ha en kompis. Alla i min klass har en vän. Alla brukar gå på fester på helgerna, eller vara hos varandra. Men jag är alltid hemma på helgerna, om vi inte ska nånstans med familjen förstås. Min familj är dem som jag umgås mest med. Det är inte något fel på dem, men det känns lite udda. Fast hela jag är ju udda, och familjen är det enda som accepterar mig som jag är.

En dag i skolan såg jag en affisch. Ett papper om ett ställe man kunde gå till, 'våran klubb' kallades den. Alla som pratade om den sa bara negativa saker.
Men jag blev intresserad. Täk om det kom folk från andra skolor? Nån som kasnke var som jag?
Eftersom jag var säker på att ingen i skolan skulle gå, bestämde jag mig för att ta en titt på fredagskvällen.
Fredagen kom. Jag sa till familjen att jag skulle ut. Vilka miner de fick! Mamma blev överraskade, men glad.

Jag gick dit, det var knappt en kilometer. Väl där gick jag in. Överallt satt folk vid bord, med kompisar. Jag suckade, men bestämde mig för att ta en läsk medan jag ändå var där, och gick mot ett tomt bord.
'Du, tjejen' hörde jag nån som sa, men gick vidare. Det var ju inte så troligt att det var mig han menade. Men när jag hade satt mig vid bordet såg jag en kille resa på sig och komma mot mitt bord. Men det satt tjejer vid ett annat bord bredvid mig, så jag antog att det var dit han var på väg.

Men till min stora förvåning satte han sig vid mitt bord och sa hej.
' Hej själv', sa jag förvånad.
'Vill du inte komma och sitta vid vårt bord?' sa han.

Sen den dagen fick jag fyra bästa kompisar, och en pojkvän. Nu vet jag hur det är att ha kompisar, att få ha en pojkvän. Det är en underbarkänsla, som knappast går att beskriva. I skolan blev de väldigt avundsjuka på mig. Det visade sig att hälften av tjejerna hade spanat in killen jag är tillsammans med, Jakob. han spelar tennis, och många tjejer hade hängt vid klubben och stirrat på honom fyra timmar i veckan.

Skriven av:

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren