Publicerat
Kategori: Drama noveller

Oväntad vänskap

Sandra öppnar dörren till träningshallen , det luktar svett.
Hon ser Abbe sitta på en bänk, hon går fram till honom och skriker "VAD GÖR DU HÄR ?".
Han svarar: Sandra snälla lyssna bara på vad jag har att säga ". Sandra "-Jag vill inte höra på vad du vill säga för att allt som kommer ut från din mun är lögn".
Sandra skakar hon kan inte förstå att Abbe kunde göra såhär mot henne, han som säger att han älskar henne och inte kan leva utan henne. Sandra vill bara ställa sig upp och gå men hon kan inte.

Sara och Momme som är Abbes och Sandras kompisar kommer in till hallen , när sara ser sandra gråta så tänker hon vad har hänt. Sedan ser hon Abbe och börjar förstå. Sara går fram till Sandra och sitter med henne , medan Momme går till Abbe och säger till honom "-Bror vad har hänt?". Abbe svarar: -Hon fick reda på att ja va otrogen med Jasmin. Momme blev arg på Abbe för att han inte hade sagt något till Sandra:
Sara säger till Sandra: " Sandra prata bara med honom , lyssna på vad han har att säga och fråga honom varför han var otrogen mot dig med Jasmin. "Ända sen Sandra fick veta sanningen så har hon inte pratat med Jasmin , Sandra hatar henne.

Sandra säger : "-ok , men efter träningen , pallar inte snacka nu ". Abbe svarar : "-ok , jag älskar dig ".
Efter träningen åker Sandra , Abbe, Momme och Sara till Mc.Donalds.
Sandra vill inte sitta med Abbe så hon sitter med Momme och Sara med Abbe. Abbe har en klump i magen han mår inte bra.
Sandra slutar gråta och säger till Abbe "-varför va du otrogen mot mig, jag vill bara veta varför och hur kunde du göra sådär mot mig?. Abbe svarar - vi grälade och jag blev arg och du ville inte snacka med mig, så jag gick på en fest och Jasmin va där och hon gav mig en drink , sen så hände det, de va inte meningen att det skulle bli så här men jag va rädd för att förlora dig du betyder allt för mig.

Sandra känner sig skyldig , men hon vet att hon inte har gjort något. Sandra gillar verkligen Abbe och hon hoppas att han också gillar henne. Hon vill inte förlåta honom men hon kan inte styra hennes känslor. Sandra tittar upp mot Abbe och säger "- Abbe jag vill inte förlåta dig men jag kan inte styra mina känslor så jag ber om ursäkt om jag gjorde det till en stor grej , men jag har känslor för dig , jätte-starka känslor och jag hoppas att du har det också. Abbe svarar "- Sandra du betyder allt för mig och jag älskar dig, kommer alltid älska dig och du kommer alltid vara min number one girl. - Abbe , jag älskar dig också och jag hoppas att du aldrig gör så här mot mig igen, med någon .
- Sandra jag lovar , jag kommer aldrig göra något sånt här mot dig, jag älskar dig.

Sandra och Abbe ställde säg upp och kramade varandra. På vägen hem fick Abbe ett sms av Jasmin och det står "vi ses i kväll", Abbe svarade "Nej jag vill inte se dig någon mer , ta bort mitt nummer och skriv aldrig till mig igen HEJDÅ ".
Sandra kollade på Abbe och Abbe på Sandra och så pussades dom .

Skriven av: Eya makni

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren