Publicerat
Kategori: Novell

Pablo Och Alexandra!





Pablo och Alexandra!!!!

- Alexandra kom ner och ät frukost!
Alex gick upp ur den sköna varma sängen. Hon tittade på klockan.
Hon var bara kvart över fem!!
Alexandra bodde på ett Svenskt halvblod stuteri med sin mamma Kazandra och sin pappa Niklas och morfar Bengt och mormor Britt. Alla älskade hästar mer än allt på jorden. Speciellt Svenskt halvblod är klart.
- Alexandra kom nu! Kazandra ropade igen.
Bäst och skynda sig på tänkte Alex.
Alex var bara åtta år men hade ändå en egen häst som hette Pablo.
Pablo är såklart ett svenskt halvblod.
Han är brun med vit stjärt. Alex hade haft Pablo i ett år nu. Idag just denhär helt vanliga tisdagen fyllde Pablo 8 år. Det skulle såklart firas med ett stort kalas när Alex kom hem från skolan. Som slutade halv 1. Så hon skulle nog vara hemma runt tre tiden för hon ska köpa några presenter till Pablo. Skolan kändes längre än vanligt. Alex somnade på lektionerna. (Som vanligt) hon brukade göra det när det var något speciellt.
- Nå, Alexandra vad är då svaret på nummer 17a?
- 2x7= 14. 14x2=28 28-1= 27. Svaret är 27.
- Ha, ha, ha. Skrattade hela Klassen.
- Alexandra det var fråga nummer 1c. Jag frågade efter nummer 17a.
- Nå, Isabelle kan du säga svaret på nummer 17a?
- Det är 95150!
- Bra Isabelle.

Efter Skolans slut:

- Alexandra varför sitter du bara och drömmer på lektionerna?
- Hm, Vet inte men jag måste dra. Pablo fyller år!
- På så vis gå då.
” Tur! Ja, ja Mathilda har ju egen häst så hon förstår.”
Mathilda! Det är förstårs Alexandras lärare.
Hon har mörkt svart vackert hår. Och hon har haft 7 pojkvänner, går det ett rykte om.

I hästaffären:

Hon som äger affären heter Linda. Ibland kommer hon hem och jobbar hos dem. Linda har en dotter som heter Camilla. Camilla och Alexandra är bästa kompisar.
Cam! Som Camilla kallas för. Skulle idag följa med Alex hem och Fira Pablo.
De hade redan bestämt vad Pablo skulle få.
En ny grimma och ett nytt grimskaft. En svart läder grimma och ett blå vitt grimskaft. Pablo var ju fux, med en stjärna.
Han kommer få en överraskning av både Kazandra, Niklas och Bengt och Britt. Vad vet jag inte men de har sagt att de ger de tillsammans och att den är dyr.
- Nu är klockan 14.30 och jag lovade Kazandra att vara hemma klockan 14.45. sa Alexandra.
- Men det är klart att Cam också följer med!!! Sa Linda och tittade på Cam.
- Det är klart! Sa Cam tillbaka.
Men de blev tvungna att gå. De missade precis bussen så började de gå. Men Linda skulle också dit och när hon såg oss stannade hon så att vi kunde följa med.
När vi var hemma var Kazandra ganska arg inte på oss utan på busschauffören för att han inte stannade och vi behövde skjuta upp Pablos och Pamillas födelse dag.
Pamilla är Kazandras älsklings häst som igentigen fyller år i morron men hon firas alltid på Pablos födelse dag. Kazandra vill helst att Pablo ska betäcka Pamilla så att vi får ett litet föl och hon bara älskar föl.
Men nej så blir det inte. Pablo kanske är hingst men det betyder inte att han ska gå runt och betäcka ston hela tiden säger jag då.
Sen gick vi ut till stallet av mig och Cam skulle Pamilla få en stor påse morrötter. Pablo fick sina presenter först av Britt och Bengt fick han ett nytt träns, och jag förstod att han blev glad.
Och jag blev också väldigt (jätte mycket) glad. Av Kazandra och Niklas fick jag en alldeles ny sadel för att en ny häst Primanka behövda Pablos gamla sadel och träns.
Pamilla hade vi nästan glömt bort hon fick en ny grimma och ett nytt grimskaft och en ny sadel.


SÅ SLUTADE ALLT. NEJ DET GJORDE DET FÖRESTEN INTE PABLO BETÄCKTE PAMILLA OCH DET FÖLET FICK JAG OCH HON FICK HETA SUN SHINE!!!

Skriven av: Mikaela bengtson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren