Publicerat
Kategori: Drama noveller

Pappa eller ingen Pappa?

Hon går hem i mörkret från träningen hon hade tränat handboll för första gången efter en lång paus, det var kul att få spela men hon var lite otränad. Det blåser och regnar mycket när hon kommer ut från träningshallen så hon tar jackan närmare sin kropp för på något sätt inte släppa in mer kalluft in i jackan. När hon går där sent på den tomma gatan ser hon en man som påminner henne från hennes barndom, mannen är väldigt lång och hans kroppsbyggnad ser ut som hennes pappa. Minnen flög förbi hennes huvud om hennes barndom.
Hon hade kommit ihåg den där dagen även om det var 4 år sedan det hände. Hennes barndom hade varit bra till den där dagen när hon hittade sin pappa med en annan kvinna. Som inte var hennes mamma. Hon hade kommit hem från skolan och var fylld av lycka, hon och pappa skulle åka till klädaffären för att köpa skolavslutningskläder till på torsdag för hon skulle sluta sexan. Hon hade kommit hem tidigare än vanligt för dom hade slutat tidigare, när hon kommit in på deras gata den är väldigt mysiga och familjekära gatan, hon hade bott där sedan hon var nyfödd och verkligen älskade det huset och gatan. Hon gick där längs vägkanten solen sken och det var varmt, hon svettades även om hon hade på sig en tunn grå klänning, det var nästan 25 grader och det var liksom bara början av juni. Hon såg att den svarta BMW som hon och pappa hade köpt för 5 månader sedan den stod där parkerad på uppfarten, när hon såg det fylldes hennes leende med glädje, och tog små skutt in mot huset.
Hon stod där på vägen och följde blicken med mannens steg, skulle hon gå fram och fråga varför han gjorde så, varför han svek mamma. Känslorna rusade genom kroppen, hon visste knappt längre vad hon skulle göra allt hon tänkte på var sin pappa som hon älskade allra mest men som sen svek henne. När hon tänkte på det försökte hon kämpa i mot gråten ögonen fylldes med gråt och en tår åkte ner för hennes kind. Hon kämpade med att inte gråta mer även om det var svårt det var för hon visste att han en ny familj en ny fru och en ny dotter. Hon hade sätt det på Facebook att han bara efter ett år hade lämnat hans dotter och fru bakom sig, hon sa inget till sin Mamma för hon kämpade varje dag för att inte falla ihop.
Hon tog små skutt in mot huset, öppnade dörren och gav sig ifrån ett HEJ fyllt av glädje hon hoppades på att få ett lika glädjefyllt HEJ men det fick hon inte, hon tänkte kanske att pappa satt på övervåningen och jobbade. Så hon kastade av sig skorna och slängde väskan på bänken i hallen och gick med raskande steg mot övervåningen, på vägen upp hörde hon något konstigt ljud från mammas och pappas sovrum, hon stannar för en minut och verkligen lyssnade vad det var som lät fast hon kunde inte sätta fingret på vad det var. Så hon tog allt tystare steg mot sovrummet och ljudet blev tydligare, när hon var presic utanför dörren så öppnade hon och allt hon hann säga var HEEJ PAPP. sen såg hon att hennes pappa hade sex någon som inte var hennes mamma utan en helt främmad kvinna. Hon vände sig om och bara sprang ut och tårarna rinnandes ner för hennes kinder.
Hon hade följt efter mannen som var sin pappa till ett villaområde där han förmodligen bodde och huset var ungefär likadant som dom själva bodde i för fyra år sen, Hon kunde se sig själv komma där springandes ut från huset gråtandes när hon hade hittat sin pappa med en annan kvinna för 4 år sedan. Det gjorde ont i henne så några tårar rann ner för hennes kinder, hon ställde frågan till sig själv ska jag gå knacka på eller ska jag bara vända och gå vidare i livet.
Hon slängde sig ner mitt på åkern och la sig i fosterställning och tårarna bara rann ner från hennes röda kinder, på något vis kände hon sviken, hon kunde liksom inte förstå varför han gjorde så mot oss. Från att älska homon till att hatade hon han från djupet av sitt lilla hjärta. Hon tog fram mobilen och såg att pappa hade ringt 20 gånger och Mamma två gånger. Hon bestämde sig för att åka till mamma och berätta vad som hänt. Efter den där dagen har hon aldrig sätt sin pappa.
En pappa kan behövas i sin uppväxt men hon hade klarat sig utan i fyra år och nu är hon sexton. hon tittade en sista gång mot huset innan hon vände sig om, nu kan hon gå vidare med det so plågat henne i fyra år.

Skriven av: ökänd02

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren