Publicerat
Kategori: Novell

Problem ?

Det händer än i dag i vårt västerländska samhälle att människor blir överraskade av förföljelse.
I den här berättelsen handlar det om en helt vanlig man, vars uppväxtförhållanden inte var idealiska.
Han hade oturen att drabbas av missbruksproblem i ungdomen. Detta missbruk tvingade honom efter en tid att gå och få proffesionell hjälp.
Efter ganska lång tids behandling hade han möjlighet att börja livet ute i samhället med lite bättre förutsättningar än tidigare.
Det är nu det oväntade inträffar. Mannen är i 30-års åldern när uppseendeväckande konstigheter i samhället drar till sig hans uppmärksamhet.. Han tycker sig se det överallt, i tidningarnas skriverier, T.V sändningarnas pulserande flöde av bilder och budskap. Först blir han rädd, därefter blir han eftertänksam, kanske lite förbannad. Snart börjar alla möjliga märkliga budskap pocka på uppmärksamhet. Han vet inte om han är glad eller rädd.
Den psykiska styrka han jobbat med länge blir jobbigare att upprätthålla. Han får allt större behov kontrollera sina tankar.
Han får insikter han tidigare aldrig drömt om. En tilltagande förlust av koncentrationen på det han själv jobbar med blir bekymmersam. Allt större tvivel på vad han tidigare lärt sig öppnar för nya erfarenheter.
Han förstår att känsliga uppgifter kan komma i 'orätta händer'. Men själv har han varit helt ovetande om detta, tills för några år se´n.
Han finner sig själv i en situation påminnande om någon spionroman eller thriller, där han själv innehar en roll.
Gång på gång får han påminnelser om en ständigt pågående maktkamp. Det blir besvärligt att släppa tankarna på det och han blir stressad. I bland positivt, andra gånger negativt.
Han upplever en tilltagande oro inför framtiden, och tvivel på möjligheterna till en framgångsrik karriär.
Lagar gäller uppenbarligen inte alltid inser han och blir djupt bekymrad.

Skriven av: Johan Pehrson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren