Publicerat
Kategori: Novell

Rabattkod 51

Efteråt visste inte Jessika om presenten hade varit allvarligt menad eller avsedd som ett skämt på hennes bekostnad. Det var hennes trettioårsdag. Hon gissade att några av tjejerna på jobbet hade velat peka på att hon fortfarande var singel vid en så hög ålder. Det skulle inte ha förvånat henne i alla fall. Vad som faktiskt förvånade henne, till att börja med, var att presentkortet gällde en taxiresa. Hon behövde nästan aldrig åka taxi. Bara om hon var ute och reste. Och det här gällde en taxifirma i området där hon bodde och jobbade.

När hon fick tid att titta närmare på sina presenter – hon hade också fått de vanliga blommorna och chokladen som alltid – upptäckte hon att presentkortet inkluderade ett rabatterbjudande Kod 51. Hon funderade på det ett tag, men kom fram till att det var väl bara ett marknadsföringstrick. Som det där att alla läskmuggar hade något osannolikt namn som Enorm eller Superstor.

Inte förrän den där kvällen nästan fyra månader senare när hon missade sista tåget hem, fick hon tillfälle att titta närmare på presentkortet, som hon lagt i en inre ficka i handväskan. På baksidan av papperet fanns en URL där man kunde uttyda rabattkoderna. Kod 51 visade sig inte gälla själva taxiresan, utan en särskilt tjänst eller föreställning som skulle utföras i taxin.

Jessika började undra om inte alltihop var ett enda stort skämt och det inte skulle bli någon taxiresa alls, men hon klickade i alla fall på länken för att se vad som ingick i det ”väldigt speciella erbjudandet”, kod 51. Hon var glad att hon satt mer eller mindre ensam i den nästan tomma väntsalen, förutom säkerhetsvakterna som patrullerade fram och tillbaka ungefär var femte minut. Hon höjde på ögonbrynen.

Man kunde, tydligen, be att få en homosexuell, lesbisk eller heterosexuell porrshow, live, med en eller två deltagare eller en eller två prostituerade av vilket kön man nu föredrog så man själv kunde vara med om det roliga. Jessikas första impuls var att ringa upp Jenny direkt och tala om vad hon tyckte om henne. Det där var inte roligt alls. Hon var alltså en så gammal, oattraktiv nucka att hon behövde betala för det. Tråkigt nog var det inte alltför långt från sanningen. Det var nästan två år sen Markus hade gjort slut och nästan lika länge sen hon varit ute med någon. Singelkillarna på jobbet hade varit ute minst en gång med alla singeltjejerna.

Än en gång började hon undra om inte alltsammans var en stor bluff, men hittade i alla fall en massa recensioner från nöjda kunder. Det var uppenbart att en massa kvinnor och några män fått likadana presentkort och alla utan undantag var mycket nöjda med sina upplevelser. Konstigt.

Tydligen fanns det i alla fall en verklig taxiverksamhet, som man kunde åka med, och eftersom alla de andra taxifirmorna i trakten skulle kräva henne på mellan tre och fyra gånger mer än en tågbiljett skulle kosta, bestämde hon sig för att ge det en chans. Om föraren eller de andra i taxin verkade för obehagliga, skulle hon backa ur och i alla fall betala vad det kostade att åka med en annan taxi. Hon kunde i alla fall ta sig en titt.

Så hon knappade hon in sitt presentkortsnummer och väntade medan hennes ”speciella sida” laddade. Där kryssade hon i att hon ville se på två killar i tjugoårsåldern (det fanns äldre också, men inte yngre, som tur var). Varför inte testa något annorlunda? Något spännande? Hon började bli riktigt entusiastisk – inte på det sättet – men inför tanken på att pröva något nytt, något hon aldrig skulle kunna få se i vanliga fall. Killar gjorde ju sånt här hela tiden, eller påstod i alla fall att de gjorde det. Varför inte hon?

Hon fick ett meddelande om att hennes taxi skulle komma inom femton minuter. Tio minuter senare började hon ångra sig. Hur kunde något i den här stilen vara på riktigt? De kanske hade en dold kamera och om en liten stund skulle hon upptäcka att hon hade gjorts till åtlöje på en av reklamkanalerna. Det skulle verkligen ge Jenny och Nina något att skratta åt i flera veckor framåt.

Då rullade en mycket elegant limousine in framför stationens huvudentré. Väldigt lyxigt. Jessika lyfte upp sina väskor och började tveksamt dra sig mot utgången.

En uniformerad chaufför klev ur limousinen, öppnade dörren åt henne och frågade om han skulle hjälpa henne med bagaget. Eftersom hon inte varit borta så länge hade hon bara sin handväska och en shoppingkasse och hon tackade nej. Det fanns två baksäten. Hon hade aldrig suttit i en så enorm bil. Faktiskt hade hon aldrig åkt limousin tidigare. Efter att ha stängt dörren efter henne, var nu chauffören tillbaka i förarsätet. Nu märkte hon att det satt två män till i sätet framför henne.

First hörde hon vaktens röst genom en högtalare alldeles ovanför. Han frågade henne vart hon skulle. Hon talade om det och gjorde det bekvämt för sig i sätet.

Fönsterrutan som skilde henne från de två andra männen rullades ner, och där fick hon se två väldigt snygga unga män i tjugofemårsåldern. Den ene var blond och den andra mörkare. De log inbjudande åt henne.

”Vad vill du se?”

Hon kände hur hon rodnade intensivt och märkte att pulsen dunkade i öronen. En kort stund kände hon sig helt tom i huvudet. Vad skulle hon säga?

”Jo, – ni kan väl bara börja. Långsamt.”

Båda två log utmanande mot henne och hon lutade sig tillbaka i sätet och kände sig som en idiot. När de började kyssa varandra, glömde hon snart bort sig själv och började fokusera på föreställningen. Det var verkligen något extra. Hon hade definitivt aldrig sett något liknande tidigare, åtminstone inte i verkligheten. Det var verkligen helt fantastiskt.
Resan hem tog ungefär en halvtimme och under den tiden skulle hon verkligen ha fått valuta för pengarna, om hon nu hade betalat något för föreställningen. Själva resan kostade faktiskt inte så väldigt mycket. Bara ungefär dubbelt så mycket som tågbiljetten skulle ha gjort. Det var verkligen värt det. I kväll eller i morgon skulle hon, precis som alla de andra nöjda kunderna, skriva en entusiastisk recension på sidan.

Hon tyckte också väldigt mycket om föraren. Han var ung, snygg, artig och välartikulerad. Hans sätt att ta ögonkontakt med henne, utan att vara påträngande var väldigt attraktivt. Hon önskade att hon kunde få träffa honom igen. Det kanske hon kunde förresten. Hon hade en känsla av att hon från och med nu skulle bli en av deras mest lojala kunder.

SLUT

Skriver både originalnoveller, romaner och fanfiction. Älskar att läsa andras böcker också. Tycker väldigt mycket om djur och växter.
Tonica är medlem sedan 2016 Tonica har 7 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Annons:

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren