Publicerat
Kategori: Novell

Råttis,kränkt X och svettig kamp



Iförsommartider är folk ute och rör på sig. Så även min kära väninna från Skåne,.
som hade sitt 'nyförvärv' med sig. I sin förtvivlan skulle hon upp och 'fostra' nyförvärvet i Dalarna. En rottis, som precis fyllt ett år. Denna vovve hade haft en tråkig valpdom, de första två månaderna, då han levt med en 'hink' på huvudet. Därför har han också fått en kärleksfull och mjuk behandling – vilket är fel när den tenderar att bli alltför mjuk.

Hon landade här för att pusta ut mellan milen..'Råttis' som jag döpte honom till, är fullständigt underbar! Men DEN killen sjuder av liv och är...hm. minst sagt--lite livlig(?)-

Min vän är förtvivlad. Hennes vovve har absolut ingen hyfs. Nu är det alltså ingen hejd på honom.-

Han stormade in här, med sin stackars matte fladdrande i slutänden av kopplet. Han kastade sig över oss av lycka. Jag satte mej lite pedagogiskt på huk, men höll på att slå ofrivilliga kullerbyttor! Ställde mej upp illa kvickt, när jag insåg, att denna hund förmodligen skulle käka upp mej helt och hållet-- i pur välvillighet!

Min X-make, som skulle betrakta 'Råttis' psyke, kom och var tillsammans med hunden under en timmes tid. Under den tiden, hade hunden plockar med sig all lösegendom här i mitt hem. Allt var intakt, men han envisades att behålla mina grejer, tills matte mutade honom med godis. (Ett trick han lärt sig utan mattes vetskap)Hans starka käkar gick inte att bända isär, allra minst fick man in ett finger.. och jag såg allt hur han flinade år oss!!

Råttis hoppade på oss hela tiden. En 50kg tung BJÄSSE som fick oss att tappa balansen. Helt ohyfsad, med en aldrig sinande energi! Jag var fullständigt slut och min väninna grät. Min x-make kom slutligen med sitt utslag: Hunden har ett fantastiskt psyke, vilket vem som helst kunde konstatera efter fem minuter i hundens sällskap.

Avslutningsvis gick min X-make ner på knä, för att leka med Råttis. De hade väldigt roligt, tills---

Hunden kastade sig upp på min krypande x-makes rygg och.. och.. *host*, Hanhundar är hanhundar Rörelsemönstret i vovven koncentrerades till hundens bakdel. . Det tog en stund för mitt X att förstå det. Men när han väl gjorde det, var hans min obeskrivbar! Vid det här laget tjöt vi av skratt, jag och min väninna. Har nog aldrig skådat någon, komma på benen med en hastighet, som nog kan tävla sig med blixtens. Mitt x borstade av sig damm, som inte fanns, samtidigt, som han försökte få tillbaka lite av sin värdighet. Efter några ögonblick var han ute i hallen, i färd med att åka hem. Vad han berättade efteråt, var att det rörde sig om en ”fullbordad våldtäkt'. Efter en hastigt dusch och klädbyte ringde han mej och släppte lös sin humor.

Senare på kvällen satt vi i vardagsrummet och pratade. Plötsligt hade jag Råttis över mej. Han grep tag om mej med sina labbar och släppte mej inte. Kämpade mej upp på benen med Råttis hängande vid min kropp.Kampen var lång och tröttsam. Jag morrade högljutt och försökte få hundskrället så lägligt att jag kunde komma åt hans öra- ALDRIG I HE---KE att han skulle behandla mej som han gjorde med mitt X!!!Slutligen, med stöd av väggen, lyckades jag.Morrande högg jag hans öra och plötsligt låg han där och visade sitt underläge--och försökte han röra sig morrade jag. Var genomsvettig och arg. Men ilskan gick fort över, då vovven visade sitt underläge så tydligt.

Dagen efter hade jag ingen röst, men hade däremot en vovve som reagerade så fort jag väste fram något som liknade ett morr. Hade ont i varje muskel i kroppen! Att en hund kan vara så stark!!!

Imorgon kommer de igen, på hemfärden. Råttis och min väninna. Jag har laddat upp med halstabletter och stretchat ut musklerna. För säkerhets skull hara jag också laddat en sprutflaska med vatten. Hoppas att den där dominanta tiken i dalarna har plockat ner honom liiite.

Skriven av: Pia N

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren