Publicerat
Kategori: Novell

Retad För En Tröja

Jensina hade fått en ful tröja av sin mormor i julklapp. När skolan började igen tvingade Jensinas mamma på henne den tröjan. I skolan stod Jensinas bästis Klara vid ett träd och rökte med några andra.
- Hej Jessi! skrek hon. Men va fan har du på dig?
- Jag fick den av mormor, sa Jensina. Också tvingade mamma på mej den.
Det ringde in. I klassrummet satt alla och bara glodde på Jensina. Och det blev inte bättre av att deras lärare Ture sa åt henne att gå fram och läsa en dikt vid katedern. Alla glodde på henne och fnissade.
- Va fan glor ni på? skrek Jensina och slängde boken i golvet och gick ut.
Hon tänkte ta av den, men just då mötte hon sin mamma.
- Ta inte av dig den fina tröjan, sa hennes mamma.
På rasten kom skolans mobbare Ann-Sophie, Nina och Sandra fram till Jensina.
- 'Fin' tröja, sa Ann-Sophie den värsta av dom tre.
- Tycker ni? frågade Jensina. Det tycker inte jag.
- Inte jag heller.
Ann-Sophie drog i tröjan. Sen var alla på henne och drog och slet i tröjan, alla utoim Klara som stod och såg på. När det ringde in stack alla, alla förutom Jensina som låg kvar på marken och skakade av gråt.
- Kom, sa Klara.
- Din...din jävla svikare! skrek Jensina. Varför gjorde du inget.
Hon drog av sej den trasiga tröjan och kastade den i en papperskorg, sen gick hon. Klara stod kvar och kollade efter den.

Skriven av: Linea

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren