Publicerat
Kategori: Novell

Så jävla dum

Så jävla dum

Det var en helt vanlig kväll i juli och det var fest hos någon jag inte ens kände.
Jag satt hemma helt själv och väntade på att någon skulle ringa.
En vän eller varför inte en kille?
En kille som kanske skulle vilja gå med mig dit.
Eller varför inte skjutsa mig på hans moped?

Men inte ringde det någon kille heller, inte heller en vän.
Klockan fortsatte gå utan något samtal.
Jag ställde mig framför spegeln, tittade noga efter fel på min kropp.
Kunde inte se annat än finne som började mogna mitt i pannan på mig under luggen.
Jag stod framför spegeln väldigt länge.

När jag sedan lade mig i sängen såg jag ett missat samtal på mobilen.
- Fan, sa jag tyst för mig själv.
Men när jag tittade vem som hade ringt såg jag att det bara var mamma.
Jag kastade mobilen och blev så förbannad att jag dunkade in huvudet i spegeln allt vad jag kunde och tuppade sedan av.
Där låg jag på golvet, helt hjälplös.
När jag sedan vaknade upp igen gick jag ut på balkongen för att röka en cigg.
Där stod jag och trodde att jag var tuff när jag stod där och blossade.
Jag tänkte efter och fimpade ciggaretten.

När jag kom in igen och tittade på mobilen var det fortfarande ingen som ringt.
Jag tittade igenom telefonboken och beslöt mig för att ringa upp en kille som var en av de populäraste killen.
Han var vältränad och hade moped.
Såklart hade jag inte fått numret av honom. Numret tog jag från en av skolans toaletter.

Jag ringde upp honom och när han svarade ssatt jag bara tyst i telefonen. Efter tredje gången han hade sagt 'hallå' började jag prata.
- Hej, vem är det?, sa jag fast jag visste vem det var.

Varför ska jag vara så blyg.
- Jo det här är din älskare, sa han och skrattade.
- Är du verkligen säker på det?
- Ja det är jag, jag har aldrig vågat sagt det förut.
- Nähe.
- Ska du inte på festen, jag är redan här. sa han och jag blev varm i hela kroppen.
- Jo men, jag tar mig inte dit, sa jag för att jag så gärna ville att han skulle hämta mig.
- Du kan väl gå?, sa han.
Jag visste att han skulle säga just det!
- Jo det kan jag, men jag har vrickat foten väldigt mycket, ljög jag.
- Jag hämtar dig men då får du vara färdig när jag kommer, sa han och la på.

Jag skyndade mig att duscha, fixa håret, sminka mig och allt en tjej måste göra innan hon kan träffa sin 'älskare'.
Tog en extra titt i spegeln och var riktigt nöjd med mig själv. Jag såg verkligen bra ut. Inget skulle kunna förstöra den här kvällen.
Jag sprang ut på min uppfart och väntade, länge, länge väntade jag.
Jag hörde ett ljud av en moppe, och där kom han, med sin fina moppe.
han stängde av den.
- Du ser inte ut att ha ont i foten längre, sa han.
- Jag är redan mycket bättre, tänkte ringa och säga det men pengarna tog slut på mobilen.
Jag drog på mig hjälmen han tagit med sig och hoppade på moppen.
Jag höll hårt i hans midja och var riktigt nöjd med mig själv.
När vi äntligen var framme vid festen gav han mig en cider.

Jag fick mer och mer alkohol i mig, och allt började snurra, jag drack ännu mer.
Tillslut liksom försvann jag jag i huvudet. Det här var inte min första fylla men så här full hade jag aldrig varit.

Han kom fram till mig och gav mig en kyss. Sen började vi hångla. nästa gång jag öppnade ögonen var vi inlåsta på toaletten.
Han slet av mig tröjan, fortsatte kyssa mig, drog ner byxorna på mig och sen gjorde vi bara 'det'.
När vi hade hållit på ett bra tag hörde jag en tjej utanför dörren.
- Älskling, har jag vunnit vadet än?, skrek hon.
Då förstod jag att jag blivit lurad och att han redan hade en flickvän.
- Ditt jävla svin!, skrek jag och tryckte bort han från min kropp, tog på mig kläderna och sprang ut från toaletten.

Jag sprang ända hem, tårarna sprutade på mig.
När jag kom innanför dörren var jag fortfarande ensam hemma. Jag torkade tårarna och la mig på sängen.
Kastade grejer omkring mig och skrek. Tårarna sprutade fortfarande på mig och mascaran rann på mig.
Jag insåg att jag inte behöver någon pojkvän än. Jag behöver bara mina vänner. Jag skiter i allt!

Skriven av: PiKo

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren