Publicerat
Kategori: Novell

Så trodde jag inte om dig...

-Marris skynda, du kommer för sent…
-Jaja… jag ska bara sminka mig…
-Jag vill inte att du ska ha smink i skolan…
-Men mamma…snälla… alla andra i klassen får så varför inte jag??
-Men du… du är bara 11 år… när du börjar 6 så ska du få det. jag lovar! Skynda dig nu.. annars går nog Nina utan dig.
-Det skulle hon aldrig göra jag och Nina är bästisar.

Jag dundra ner för trappan…och skrek åt max att gå ut och mata plutten,min kanin så länge.
Jag tog på min ljusblå jacka en mössa ett par vantar och skorna.. smällde igen dörren.
-Max! skynda..
-Jaja… men… jag tror i alla fall att Nina och Cajsa har gått..
-Ska vi slå vad?
-Ok… 50kr?
-mm..

Vi började gå… Det var inte långt till Nina, bara en liten skog… Vi gick förbi fotbolls planen, ner för backen så var vi ute ur skogen…
-Hit med 50 kr! sa max…
Och visst han hade rätt… Där stog ingen Nina och vänta, hon hade gått…
-Aja.. Du får dom när vi kommer hem… Nu har vi nog bråttom...
Det var en bit till skolan… Jag han tänka en hel del…

Det var på dagis vi hade blivigt kompisar… Men det var inte riktigt bästisar. Vi gick på olika avdelningar och jag var bästis med Maxinne. När vi började skolan så blev Maxi som vi alla kallade Maxinne också kompis med Nina.

Sen, i 1:an så började av en slump jag Maxi Nina och en annan tjej i klassen ,Camilla, Millis på ett privat fritis, Skutt… och blev både bästisar och klassens populäraste tjejer… i fyran slutade vi på Skutt men blev mer och mer kompisar med Sandra och Agnes… men det var en liten sak… Jag och Nina… det var inte så att vi på nått sett bråkade vi var i fyran oåtskilliga men… det var nått… jag märkte mer och mer att hennes föräldrar inte tyckte om mig och jag märkte att hon ofta gick bakom mig rygg och ljög för mig… Men det sket jag i jag intalade att det var helt naturligt.. och hon kunde ju inte rå för vad hennes föräldrar tyckte om mig..

Vi var framme… Prick kl. 10 över 8… Jag sa hej då till Max och sprang in… Jag tog av kläderna och satte mig med dom andra med ’lite högre status i klassen’ vid ett bord… I dag var samtalsämnet märkes kläder…

På väg hem gick jag med Nina.. utan Max och hennes lilla syrra Cajsa… Hon snackade som vanligt skit om Maxi…
-Jag tycker hon e såååå snobbig eller vad tycker du Marris?
-mm.. Kanske… Fast jag inte alls höll med! Maxi och jag hade känt varandra i år och dar.. Och så gick den där Nina och snacka skit…
-aa… och jag tycker at hon… bla bla bla…

vi kom fram till skogen,där hon bodde jag skulle fortsätta hem till mig..
-Vill du komma in?
-Ok..
-Kom då.
Vi hälsade på Ninas hundvalp Holly och Nina tog en macka… Hon frågade inte om jag ville ha… Hon snackade mer skit… bla bla bla… Till slut sa jag att jag måste gå hem.
-Hej då ses i morgon..
-Aa.. ses
Vi kramades…
Jag sprang hem…
Jag ringde Sandra… Sandra som jag under 5:an blivigt jätte bra kompisar. Jag undrade om hon och Agnes hade pratat med varandra nej… Det hade dom inte…
vi la på.. jag satt och tänkte på tiden då Agnes var en av oss…

Det var väl i början av 5:an… Nina blev väl less på Agnes.. Agnes var ju bästis med hennes ’lilla Sandra’ som hon hela tiden gick och kramade… Jag visste att Sandra inte tyckte om det… I alla fall… Agnes var mycket med dom så kallade ’töntarna’ i klassen… Nina sa till Sandra att det var taskigt för dom var ju bästisar.. Sandra sa inget hon verkade tycka det var helt ok. Nina smällde i alla fall alla i oss att Agnes var dum mot oss.. Hon fick oss att stöta ut Agnes.. Att inte vilja vara med henne… Agnes sa inte så mycket man såg att hon blev lessen… men fann sig snabbt i ’tönt’ gänget…

Vi åt lax till middag jag gjorde läxorna och gick å la mig… i morgon var det avslutning och då hade jag ett långt härligt jul lov framför mig…Maxi Millis och Nina skulle hem till mig och byta jul klappar…

Skolavslutningen var kort,och vi gick genast hem till mig. Vi gick upp på över våningen, till datorn… Milla Maxi och Nina gick sedan ner och åt en piråg… Vi öppnade julklappar och jag kommer inte ihåg vad jag gav dom ,men jag fick lite smink av Maxi ett smycka av Milla och typ jul stjärnor av Nina…såna som man hänger i granen… Dom var rosa genomskinliga… 10 st.

Jag Milla och Maxi gick ut och sa hej till Plutten, Nina var kvar inne… Vi var väl ute i kanske 10 min… När vi kom in sa Nina att hon skulle gå… Vi sa hej då och kramade varandra… När hon gått märkte jag att 4 sådana stjärnor som man skulle hänga i granen var borta…Dom jag fått av Nina…

Efter lovet tog Nina avstånd från mig…Jag mådde dårligt… Jätte… Jag ville inte leva… Nina trackade mig varige dag… jag hade sagt att jag ville ta själv mord…

Hon hade blivigt kompis med en tjej från mitt seglar läger och en dag kom hon till skolan och sa att hon skulle träffa Ebba, som tjejen heter… Hon skröt om det hela dagen… Sista lektionen var idrott och eftersom det var vinter så åkte vi skridskor… hela klassen gick bort mot stora mossen…
Jag bad Nina Maxi och Sandra vänta på mig (Milis hade slutat i vår skola) medans jag gick på toa… När jag kom tillbaka gick vi… Jag gick snabbare en dom och Nina började skrika fula ord till mig… hon sa till alla att det var för att få uppmärksamhet jag sa att jag ville dö!
Jag sprang in i skogen och försökte komma på bästa sätt att döda mig skälv…

Som tur var så bad Mange (kill kompis till Maxi Mig Nina Sandra…) en gammal tant om hjälp… Han sa att jag var rädd för att åka skridskor…Den där tanten och Magne räddade mitt liv… Efter att vi hade slutat så gick jag Maxi Sandra Petter Mange och Nina på ett café… Nina glömde bort ebba… Det gjorde i å för sig vi andra också…

När jag kom hem slog jag på datorn… Ebba var inne på msn…Jag frågade utan att tänka mig för om det hade varigt roligt med Nina… Ebba berättade att Nina inte hade kommigt och att hon väntat en timme utomhus… kallt! Jag berättade att hon hade varigt på café med oss… jag gillar inte att ljuga. Och ebba sa det till Nina… Nina blev skit arg… hon ljög ihop en massa skit om mig för hela klassen… Jag hade ingen att vara med… Nina mobbade mig… Hela klassen mobbade mig… Men skolans mobbning grupp märkte det och vi fick sitta och prata… Det avtog med jag hatade från och med den dagen Nina då hon skulle träffa ebba henne!

En dag kom Nina inte till skolan… Och jag berättade för ’gänget’ vad Nina hade sagt om dom till mig… Jag fick reda på att hon hade haft 3 fester utan mig och allt hon snackat…Alla var sura på henne…
Nästa dag sket alla i henne… Hon var äcklig… Hon var dum… Hon var inte värd en enda vän! Hon frågade till slut Sandra och mig om vi var sura på henna… Sandra blev nervös men jag var helt lugn… Jag hatade henne! Jag sa helt lugnt som det var och att jag inte vill e ha med henne att göra…




Nu går vi i olika klasser… vi bytte skola när vi började 6:an… Och vi hamnade inte i samma klass (jag Maxi och Sandra gjorde det) Jag slipper henne nästan… Det du just har läst är en sann berättelse…Nina har nya kompisar men jag tycker synd om dom… Nina ljuger… För alla… Hon snackar skit och mobbas… Hon e äcklig och jag hatar henne!

En sann berättelse av Marris…

Skriven av: marris

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren