Publicerat
Kategori: Novell

Saga

Jag satt som vanligt framför datorn och kollade häst annonser, det hade jag gjort varje kväll nu i 10 dagar.
Jag hade ridit på ridskola i 2½ år nu och kunde inte motstå tanken av en egen häst.
Jag tryckte upp en annons där det stog : Trevlig D-ponny söker nytt hem
På bilden såg man att Hon var en fux med svart man och svans samt svarta strumpor på alla fyra ben. I annonsen stog det :
Vi söker ett bra åt vår lilla Saga. Hon är en frisk och sund ponny, snäll och helt okompliccerad att hantera. Ring för mer info.
Jag smakade på namnet Saga...
Saga, Saaaaga och SAAAAAAGA hörde jag mig själv säga.
Jag rusade det snabbaste jag kunde ner till Mamma.
Mamma mamma, Jag har hittat en perfekt ponny som vi kan åka och titta på.
Men gumman, du vet mycket väl att jag intehar råd med en ponny till. Du har ju Daisy och Happy.
Men dom lär jag mig inget på..Therese rider Happy och han VILL jag inet rida på desutom är Daisy lat, jag vill ha en ponny som JAG kan rida och ha kul med å lära mig saker med. Snälla du kan väll iallfall RINGA ? Snälla mamma SNÄLLA !
Okej okej vad var numret.
Jippiiii skrek jag . Ett steg närmare drömmen . Mamma tog telefonen och ringde.
Ja hej jag ringer på Saga, Ja mm
Jag satt som på dynamit brevid Mamma. Försökte höra orden som sas men kunde knappt höra något. Yill slut la mamma på.
Nå nåå vad sa hon ??
Ja Saga är en väldigt snäll å lätt att hantera och lasta mm . Lugn att rida men hon är bara 4 år...Men vi kan ge henne en chans så jag bestämde att vi åker dit imorgon och tittar på henne.
JAAAAAAAAAAAA skrek jag och kramade om Mamma.
ja såja men nu är det nog dags för dig at gå och lägga dig. Godnatt gumman
Godnatt sa jag och gav mamma en puss.
Nästa dag :
Jag satt i bilen och kollade mig omkring..10 minut senare körde vi in på gården. Jag klev ur bilden i värsta fart och hörde en gnäggning..jag gick fram till stallet och gick in och där stog VÄRLDENS sötaste ponny jag någonsin sätt...ååh hördes det från mig.
Hej är det ni som ska titta på Saga ?
jaaaa svarade jag.
mmh jag förstår om ni vill se henne när jag sadlar ?
aa det skulle vara bra
så sadlade och tränsade Sagas ägare henne
jag tog på min hjälm och satt up
gud vad skön hon är att sitta på utropade jag
hehe jag vet svarade Linnea hennes ägare
jag skrittade fram henne.. gud villken underbar ponny du är Sag sa jag till henne
Sen blev det trav..och sen galopp det var den UNDERBARASTE galoppen jag varit med om.
jag red uteliggare 20 minuter innan jag tog ett skutt över ett hinder med henne.
Så underbart tänkte jag
jag skrittade av henne och hoppade av och då utbrast jag :
Mamma hon är helt underbar jag måste a henne
hehe skrattade mamma och Linnea .
Nå hon verkar ju vara en fin ponny så vad sägs om 30 000 + utrustning
hmm javisst det går väll bra .

2 veckor senare sitter jag nu här på Saga och är lyckligare än någonsin´, Äntligen fick jag dig Saga :D



Skriven av: Sofie

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren