Publicerat
Kategori: Novell

Saknad kärlekshälsning

Älskade Vänner

Äntligen lägger vi åter ett år bakom oss och in träder en ny och okänd värld att fylla med det som betyder mycket för var och en av oss alla.

I dessa dagar av längtan till det nya läggs för många av oss - det gamla som bryts av lättnad för att bygga upp något nytt tillsammans med det inre som förändrats i själen.

Kärlek är en längtan att få vara med den man längtar efter och öppna sina sinnen av doften den man älskar , värmen av mötet med naken hud - blickar som möts och tindrar av förväntan.........

Ditt namn som smakar så gott när det uttalas av respekt och beundran intill dess band brister i respektlöshet och du träder ut mitt liv , för att mina ögon förblindas av dess svarta mörker.

Ven vet , nu när din närhet tynar bort , kommer tårarna sakta nerför min kind och livet som en gång var fyllt av glädje förändras i takt med tidens gång av saknad , men mest av skam för att jag inte såg för den du var - fylld av livsglädje och med kärlek innefrån hjärtat.

Idag inser jag , skammen från det oundvikliga som blev av dumdristigheten när jag ställde kraven att få vara dig nära utan att låta dig få vara fri och öppen.

Äntligen är jag fri och kan se vidden av det dumdristiga i det bundna när vi en gång levde tillsammans , blott för att jag blev förblindad av tron att ha allt eller inget.

Ensam jag åter vandrar i min längtan att få möta dig min vän , fylld utav kärlekens vingar med åtrån i våra liv inför dom jag mest av allt håller kär.

Jag ber inför dig vännen jag håller av men ochså inför min herre att sedan länge har förändringens tid inträffat i mitt liv , där minnet av kärleken´och lyckan åter få dela plats i mitt hjärta , utan att frukta för mina egna rädlsor för att förlora den jag håller av.

Jag saknar dig min älskade ...................

Stefan

Skriven av: Stefan B Lilliehorn

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren