Publicerat
Kategori: Novell

Sir Kelaton - Del ett.

Kapitel ett

Sir Kelaton stod vakt vid tredje mionens port. Han hade handen på svärdshjaltet, och rak rygg. Solen brände varmt, och några regnmoln syntes inte till någonstans på den klarblå himlen. Ledarna hade möte, därför hade mer än hälften av alla soldater fått stå vakt denna stekheta Julidag. Sir Kelaton hade fått stränga order om att inte släppa förbi någon. Åtminstonde inte någon som inte kan bevisa att den faktiskt hör till den tredje mionen. Sir Kelaton log vid tanken av Sir Lebas ansikte om han fick reda på att Sir Kelaton faktiskt hade smugglat in Erand och Garath in till lägret. Inte nog med att de var obehöriga, de var dessutom tjuvar, men båda två hade noga lovat Sir Kelaton att inte andvända sina färdigheter väl inne i lägret, och till slut, efter en lång stund av bönande, hade han gett med sig. Inte för att han litade på sina giriga vänner, utan att han gjorde allt för att få Sir Leba på dåligt humör. Porten bakom Sir Kelaton öppnades, och Sir Leba steg fram och ställde sig bredvid honom.
'Har du något med detta att göra?' Sade han stelt, och tittade genomträngande på den till synes förvånade Sir Kelaton.
'Med vad?'
'Du vet mycket väl vad jag talar om. På grund av detta så får Sir Mishop ta över vakten för idag!' Sir Leba blev röd i ansiktet, och Sir Kelaton kvävde ett skratt. Sir Mishop hade många gånger tvingats ta över Sir Kelatons vaktpass. Sir Leba vände sig om och gick tillbaka in till lägret. Kort därpå kom Sir Mishop för att byta av Sir Kelaton, som inte stördes det minsta lilla av detta.

Tyvärr har jag inte hunnit skriva något mer... Men maila mig om ni vill att jag ska fortsätta! nästa del kommer att benämnas: Sir Kelaton - Del två. Om den nu kommer vill säga. Om fem personer eller mer mailar mig och vill att jag ska fortsätta, så kan ni snart hålla utkik efter del två :)
Men tills dess, läs andra noveller här som jag tycker är bra. T.ex Dold Sida (en av mina favoriter)

Kram! //Mee. [email protected]

Skriven av: Sia

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren