Publicerat
Kategori: Novell

Sista andetaget

Sista andetaget




Det var en solig sommar kväll allt var så perfekt vädret, vattnet, temperaturen allt.
Jag skulle ut med mina 2 vänner och en kille till en fest, fast om jag själv velat bestämma skulle jag vara hemma och ta det lugnt kanske sitta o fika på terrassen eller nåt annat. Men man var ju feg och mesig om man inte följde med på festen.
Jag gick upp för våran knarriga trappa och in i duschen, jag skruvade på kallt rinnande vatten som sakta men säkert rann ner för min kropp. Jag skjölde ut det sista schampot innan jag gick in och tog på mig min korta kjol och min granna topp, jag började sminka mig grovt och med mycket puder.
Jag och mina kompisar skulle åka med en 18 åring som hade körkort, min kompis hade träffat han på en fest. Jag satte på det sista lagret av puder satte på mig mina skor och gick ut på gården och väntade.
Medan jag väntade lyssnade jag på alla fågelkvitter och andades in den ljumma sommar kvällen och tänkte på att det ändå kanske skulle bli ganska rolig ändå.
Jag hörde ett tut och vaknade upp ur min dagdröm och
småsprang bort till bilen och hoppade in. Han svängde ut från gården och vi andra började småprata mina kompisar såg verkligen fram i mot festen.
Han körde ovanligt fort, jag sa till han att sakta ner men han lyssnade inte han bara körde på.
Vi kom till ett lågfarts område där man bara fick köra 30. Jag skymtade nått där framme på vägen men allt gick så fort jag kom ihåg att jag bara skrek. Han svor till och skyndade ut ur bilen fram till det lilla barnet som låg där helt stilla på vägen, jag sprang ut gråtande av fasa till det lilla barnet. Det såg så oskyldigt ut där hon låg på vägen helt stilla. Hon dog pågrund av några ungdomar som ville ha kul och skulle på fest!



Amanda.m

Skriven av: amanda.M.

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren