Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Skitdagen

Mitt armbandsur ringer klockan 6.59 en fredag morgon. Fan vad jag hatar det. Tyvärr så har jag glömt hur man stänger av alarmet och det gjorde mig otroligt irriterad. Femton minuter senare ringer alarmet på mobilen. Det var dags att stiga upp. Jag älskar att sova. men jag hade jag inte såvit så mycket i natt. Jag vaknade flera gånger i natt och hade svårt att somna om. Det var både kallt i rummet och så var jag rädd. Rädd för vad? Kan man undra sig. Jag hade kollat på filmen Maze Runner: The scorches trailes och det var lite zombies i den. Töntigt jag vet bli rädd av en sån film man kan tro att jag är en mes. Och hela tiden hörde jag knarrande ljud som om det var någon som gick uppför trafforna helt plöttslit slutade det och sedan började det igen jag vände mig om i sängen med huvudet mot väggen ihopp om att dö en snabb död om det är ett monster som har kommit. Det var en storm utanför i mörkret som inte gjorde det lättare att somna. Skräckslagen sommnade jag efter flera minuter.

Jag trycker på snozza och snozar tio minuter till. Det var riktigt tungt att vakna men jag måste till skolan. Jag letade efter mina nycklar när Joel ringde på dörren. Jag flög ner för trapporna och visste att vi bara hade femton minuter på oss att ta oss till skolan som ligger 5 km bort.

Jag sätter mig på cykeln och sägger knapt något ord till joel plus det var så jävla kallt. Fan vad jag hatar kallt väder, har fan inte varit kallare i år som idag. Vi skyndar oss jävligt mycket specielt jag som hela tiden försöker ligga lite före Joel för att få honnom att öka tempot. Vi kommer alltid försent och lärarna blir oftast arga. Jag hoppades på att det skulle vara historia för då hade jag kunnat sova lite på lektionen men det var det inte. Matte som jag hatar, finns fan inget kul med matte och vad är det bra för vi kommer aldrig använda andradirevatan eller integraler när vi växer upp men ändå måste vi läar oss det.

Efter matten har vi klassråd och där röstar vi om vad vi skall göra tillsammans med klassen det blev bowling och pizza.

Nu kommer vi fram till dagens första punkt då jag blev förbannad. Vi skulle rösta om vilken dag vi skall ha det på fredag eller lördag. Det blev lika så hur gör vi fredag eller lördag. Thjjaa jag har fotboll på fredagar tillsammans med fyra andra killar i klassen så jag röstade för att vi skulle bowla på lördagen och så höjde jag rösten lite sådär snällt och sa vi kör på lördagen då vände sig en typisk femminist om och sa att vi måste argumentera om varför det skall vara på lördag. Då sa jag att det inte finns något att diskutera och så blev hanna sådär sur. Men självklart så fick femministerna som dom ville det är alltid så. Varför skulle jag offra mig när ingen anna ville ofra sig för att köra på lördagen. Klockan slår två och skoldagen är förbi dock fick jag cykla hem själv för att joel skulle stanna kvar och ”göra” klart något skolarbete i själva verket tycker han om att prata men människor kanske för att han inte har någon att prata med hemma.


Jag cyklar hem lite dyster, hade glömt hörlurarna så kunde inte lyssna på musik. Jag hade även tröttnat på vägen som vi brukade ta så jag tog en annan väg hem förbi dom nya lägenheterna som byggdes för inte allt för länge sen.

När jag är hemma är allt frid och fröjd kollar lite på serier och kommer ikapp dom avsnitten som jag missat av PH tiden flyger förbi och klockan blir tjugo i sju. Pappa skjutsar mig till hallen. Då var det dags att gå och provspela för ett division fem lag i fotboll. Laget var en kattastrof har aldrig varit med om ett sämre lag. Dom kommer förmodligen aldrig lämna division fem.
Många utav dom har nog aldrig sätt en boll förut tänkte jag. Vi skulle avsluta med lite spel och självklart så fick jag vara lagkapten i mitt lag. Vi fick sitta första matchen och då skrek jag på spelarna i andra lagetvad dom skulle göra men en satansvarelse på min axel sa hela tiden att jag ska ta det lugnt vilket inte gjorde situvationen bättre jag var ju lugn. Denna varelsen var min pappa. Sedan var det min tur att visa upp mig. Mitt lag var totalt värdelöst. Jag gjorde ett mål och så såg jag att mitt skosnöre var upp så jag var tvungen att knyta den hela tiden skriker lagets sämsta spelare att jag ska komma hem och hjälpa till, fan vad iriterad jag blev. Vi förlorar matchen med 2-1 och jag blir lite sur innim mig. Vi väntar två matcher denna gången innan det var vår tur att spela. Jag för en dålig pass och en tjockis i motständar laget tar tag i min hand han håller på att tappa balansen och ville att han skulle landa på mig han vill inte släppa jag trodde nästan han skulle äta upp mig jag kom loss och ångrar att jag inte smällde till honom han var den fetaste jäveln jag hade sätt över 120kg fan vad jag ångrar att jag inte smällde till honom i ansiktet. Mitt värdelösa lag som bara hade vinnit en match tyckte att det var dags att byta ut mig så jag blev sur och pappa skjutsade mig till ett annat ställe där dom spelar fotboll ihopp om att det skulle vara bättre kvalitet på sporten. Jag hade fel det var värre spelmässigt var dom bättre men dom var som små barna och ville leka istället för att spela fotboll jag menar vem spelar med väggarna. Det var många barna från afrikas alla håll och domm har väll aldrig sätt väggar förut men vad fan detta är inte fotboll dettta är lek. Vi förlorar första matchen och jag bestämde mig för att gå hem. Bokstavligen gå hem. Påvägen hem hör jag några araber skrika och fara. Jag som var så lak hade redan planerat vad jag skulle göra med dom om dom la armen få mig jag skulle slå dom mellan benen och sedan skulle jag bryta handen på den ena och tvinga honom visa mig vart han bor så jag skulle kuna ta ett snack med hans pappa om barnets uppfostrign. Som tur för mig så gjorde dom ingen för jag hade varit tvungen att betala stora böter om detta skulle ske påvägen hem är jag skitförbannad över allting det kalla vädret fotboll lagsporter och allt.


Men så hittade jag en tjuga och det fick mig på lite gladare tankar jag började fundera på att skriva denna ”novellen” som min svenska novell inom Romantik Avsnittet. Och så tänkte jag igenom allt som hänt mig idag och hur förbannad jag var pluss allt detta så var jag gasig i magen hela vägen hem så det gjorde ont och hela tiden kollade jag bakot för att se om någon hörde mig prutta.


Jag är glad att jag gick hem för det fick mig att slapna av och inte vara så negativ och jag kommer förmodligen fortsätta spela i division fem laget för jag gillar trotts allt sporten men jag behöver inte ta den på för stort alvar. Nu sitter jag hemma och skriver denna novell kommer bli kul att läsa den någon gång i framtiden och se vilken jäkla pissdag jag har hafft det. Skrivet den 20 november 2015 som en svenska uppgift. Berättelsen är tillstörsta del sann och mina tankar är seriösa. En sak som gjorde mig glad och muntra upp mig är låten Kungen e Hemma hyllning till Zlatan

Skriven av: Alex Misc

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren