Publicerat
Kategori: Novell

Sluta! Ur Nadjas synvinkel

Hejsan! Jag heter Nadja jag är 12 år gammal och bor hos min 9år äldre storebror David. Min mamma dog när jag var två och anledningen till att jag och David inte bor hos pappa ska jag berätta nu.

Det hela började när jag var 5 år, förmodligen började det flera år tidigare men det var först då som jag förstod vad pappa gjorde mot David.

Det var oftast när vi åt middag.(Det var alltid David som lagade den,det hade han gjort sen mamma dog)

Om David berättade att det hade gått dåligt i skolan brukade pappa bli svart i blicken och be mig att gå ut för att han ville "prata" med David.
Jag reste mig alltid skrämt och sprang ut ur köket och några minuter senare hördes det slag ifrån köket och ibland några stönanden men David skrek aldrig trots att det måste ha gjort väldigt ont han ville inte skrämma mig tror jag.

Detta pågick ett tag men han pappa slog aldrig mig.

Men så en dag ett par månader efter att jag hade fyllt 6år.
David var uppe på sitt rum pappa i köket och jag i vardagsrummet.
Jag hoppade i soffan fast jag inte fick och helt plötsligt ramlade jag och välte pappas favoritvas så att den gick sönder.Jag blev jätterädd och pappa som hade hört kraschen kom ut i vardagsrummet.

Han såg på mig och fick samma svarta blick som han fick när han slog David.Pappa gick fram till mig och gav mig en hård örfil.Jag började gråta och pappa skällde på mig.
När han höjde handen för att slå mig igen blev han påhoppad av David som började slå honom och skrika att han inte skulle röra mig. Men pappa som var betydligt starkare slängde ner honom på golvet och började sparka honom.

Men Davids kompis hade ringt polisen så dom kom strax och avbröt allt men David var svårt skadad och fick föras till sjukhus.

Pappa blev satt i fängelse och jag och David satta i fosterhem men när David fyllde 18 flyttade jag med honom.
Jag har flera gånger anklagat mig själv för att jag aldrig gjorde något men David säger att då skule pappa bara slagit mig också. Sen gav han mig en stor kram.SLUT

Skriven av: anonymus

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren