Publicerat
Kategori: Novell

Snusk Surfaren

SNUSK SURFAREN


Anders Frögren är en seg typ tycker Jocke. Problemet med honom är egentligen att han aldrig pratar om något annat än datorer och data-spel. Datorn och framför allt internet är som en drog för Anders. Han måste bara ha mera hela tiden. Anders lider också svårt av sitt dator missbruk. Han är tillexempel tvungen att surfa minst 6 timmar I veckan om han vill slippa halusinationer. Detta gör det svårt för familjen Frögren att åka utomlands men oftast så löser det sig genom att dom tar med en bärbar dator. Men vissa gånger händer det att Anders inte lyckas få med sig sin bärbara dator eller att strömmen går I huset hemma hos familjen. Detta var en sådan dag.

Anders kom till skolan utan att ha spelat dator på 2 veckor. Han var nu desperat. På morgonsamlingen när alla I klassen satt och lyssnade på gamla slager dängor från Mozart satt Anders och skackade sig igenom hela låten. Fröken sa till Anders flera gånger och upplyste honom om att Mozart inte alls var samma sak som disco. Sedan genomled Anders 2 hemska lektioner samt raster. Anders var under denna tid knappt kontaktbar utom när Manne undrade om Anders sätt dom nya häftiga krigs spelen som kommit på internet. Då tog Anders Dator-Sjuka en ny form. Han förvandlades snabbt till Dave Manson och försökte stryppa Manne.

Den tredje lektionen för dagen var geografi med Den 63 åriga lärarinnan Eivor. Anders var nu total desperat och skackade värre än någonsin. Då plötsligt kom räddningen. Hanna hade glömt sin Geografi bok hemma. Anders erbjöd sig direkt att låna ut sin bok medans han letade uppgifter på internet. Det tyckte Eivor var en bra idé. När Anders väl hade loggat in så började han genast att surfa på allt möjligt utan att han egentligen visste vad han sökte på. Han var på hur många olika sidor som helst och bara glodde.

Plötsligt så kom Eivor och skulle titta till honom. Oturligt nog så råkade Anders vara in på en porrsida just vid det tillfället. Eivor gick fram till Anders och lutade sig över honom och tog sig en titt på skärmen och reaktionen lät inte vänta på sig. Hon svimmade. Anders vaknade snabbt ur sin trans och loggade snabbt ur internet. När Eivor sedan vaknat med hjälp av vatten och några mindre lyckade heimlich manöver försök av Jocke så hade hon fått en tillfällig minnes förlust. Så därför kunde hon till Anders stora lycka inte svara på elevernas frågor om varför hon svimmat. Det blev snabbt rast och Anders pustade ut och trodde att han klarat sig. På lunchen I matsalen hade Anders lugnat ner sig och betedde sig som vanligt. Eivor satt vid ett annat bord och diskuterade med några lärare. Då gjorde Anders sitt misstag.

Anders blev av någon konstig anledning törstig efter sin portion Chili-gryta och tänkte gå och ta lite mjölk Och just den här dagen var en sådan dag som kön till mjölk automaten var flera meter lång. Det var aldrig så lång kö annars men så fort det serverades Chili-gryta så växte kön med ungefär 3 meter. Det är ungefär som när det serveras ärtsoppa I skolan. Fast då är det kön till spypåsarna som är flera meter lång. Hur som hellst. Anders väntade länge och väl på sin tur men till sist så brännde det så mycket I halsen att han försökte tränga sig före en tjej ifrån högstadiet. Det skulle han aldrig ha gjort.

För när han sträckte sig fram under högstadie-tjejen så lyckades han med konststycket att fastna I ett av tjejens bh-band Och när han sträckte sig fram för att ta mjölk så lossnade hela bh,n från tjejens rygg och flög iväg ända fram till Eivors bord. Oturligt nog så träffade bh,n Eivor. Oturligt nog igen så träffade den henne I ansiktet så att hon svimmade igen.

Efter att allt förklarats och rets ut och Anders bett tjejen om ursäkt när hela skolan och högstadiet såg på så vaknade Eivor.

Efter att allt förklarats och rets ut och Anders bett Eivor om ursäkt när hela skolan och högstadiet såg på så fick Eivor plötsligt tillbaka minnet. Hon pekade på Anders och skrek
-Det var han!!!!!!!!

Efter att allt förklarats och rets ut och Eivor bett alla om ursäkt för sitt skrikande beteénde så blev det alldeles tyst I hela matsalen.

Anders tyckte att alla stirrade konstigt på honom. Sedan gick han ut från matsalen. Och sen den dagen så trodde alla att Anders var en äckligt sexdåre som tittade på porr på lektionstid och ryckte av bh-band på på högstadie brudar.

Anders var sjuk resten av veckan……..

Skriven av: Johan Salberg

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren