Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Sommarens vackra romans del 1

Mamma och pappa grubblar i framsätena om det kommer bli mycket folk. Själv sitter jag i baksätet med mina hörlurar och lyssnar på romantisk musik som tar sig djupt in i mitt hjärta. Vi ska träffa några av mammas kusiner längre ner i landet och jag är jättepeppad. Jag har aldrig farit så långt ifrån Norrbotten innan, men det är inte bara det som jag är glad för. Jag är glad för att jag hoppas på att en drömkille ska finnas där nere.

Plötsligt stannar pappa bilen. Vi är äntligen framme.
Jag går ut ur bilen och känner lukten av rök ett par meter bort där det sitter en familj. Kan det vara dem?
Mamma och pappa hälsar på dem och presenterar sig.

När pappan i familjen ställer sig upp ser jag en kille i min ålder sitta där. Jag ser hur han kollar in min välutvecklade kropp och nästan drägglar.
De här är vår sån Oskar, säger pappan och tar sin hand på Oskars axel.
Vad kul, de här är vår dotter Felicia, säger min pappa på ett glatt sätt.

Dem vuxna går iväg in till huset och snackar "vuxensnack" medans jag och Filip är kvar ute vid elden.
-Vill du sätta dig? frågar han lite smått nervöst. Jag mm:ar och sätter mig bredvid honom. Han sätter sin arm runtom min rygg och ber mig luta mig mot honom.

Fortsättning följer.....

Skriven av: Ökänd

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren