Publicerat
Kategori: Novell

Störst med stört

Hur blev jag bäst? frågade jag mig själv en dag.Jag var inte den person som fanns i mitt hjärta,inte en av andras röster att vara förklarad framgångsrik.I mitt hjärta var jag bäst.

Dagarna förflöt och jag skrev många ord på ett papper.Orden var meningslösa,de uttryckte inte känslor och framför mig fanns bara tankar.'You`re simply the best'.Var det vad jag strävade efter?

Ville jag bli struken medhårs av pennan eller ville jag nedvärdera mig själv så till den grad att jag till slut kunde bli min strävan?
Den enda,var han eller hon kallad profeten?

Hade han eller hon gåvan?
Jag skulle aldrig bli någon ,den någon jag var kallad var inte så här självföraktfull i sitt liv,den någon var varken abstrakt eller trofast till sig själv.Bara sina tankar,tankarna en nyck och ett busfrö gav jag till andra och det grodde tills ,ja vem vet?
Tills bladen pressades ihop.

För att bli bäst var hela världen tvungen att kretsa kring mig,gjorde den det?Det tycktes jag allt mig kunna se,för kritikerna var många,men aldrig hörde jag av dem igen,kanske var det för att de älskade sin fiende trots allt och farhågan jag beskrivit.

Hur många kretsar fanns runt var och en?Nu säger en vän:störst,bäst och vackrast.Nyfiken.nosar på allt.

Jag är bäst mot förmodan.Men vem kan veta?jag har inga bevis

Skriven av: Mim-Ariel Almquist

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren