Publicerat
Kategori: Relationer noveller

Sverige med man och barn

Jag träffad dig på en kall dag i januari. Det var lördag.
Jag lag på mig sängen och tänkte om jag skulle åka till dig. Jag var så trött.
Men jag kör till järnvägsstationen i Bad Sulza och stiga in i tågen mot Magdeburg, sätter mig och hörde musik hela fart.
Vår tåg kör in i station Magdeburg. Jag tittade ut fönster. Och där stannar du.
Du tå på dig en brun byxor och jag tänk en mörk jackan. Du var vilken söt och snygg.
Vi promenera lite i Magdeburg och gå efter hemma hos dig.
Du haft och har en trevlig och modern lägenhet.
Förlåt mig. Jag vet inte att vad kan skriver mer över den där ämne. Jag har bara långtråkig och vill skriver lite svenska.
Så jag skriver nu mycket rolig och konstig tingar överallt.

Jag var idag på frisör. Men kanske jag måste gå närmaste vecka igen. Varför?
Jessy och Rehan kommer från Amerika till Tyskland och hälsa oss. Jag är lycklig att den kommer.
Och jag hoppa så mycket att Christina, Tom och Nico med hans flickvän kommer.
Det kan bli den första festen i Magdeburg med min kompisar. Människor med den jag kan pratar och så. Förre jag var bara lite ensam på den fester.
Och då kan jag visa vår trädgård. Men innan den kommer vi måste gör lite tingar på vår trädgård och gör den vackrare.
Jag hoppas att festen bli cool och alla kommer. Med Tom kan jag spela lite basketboll, med Nico kan jag pratar över gammal tider, med Christina kan jag pratar över vårt gammal tid i skolan och min man kan jag kyssa.
Men på realitet jag sitter ensam på min pall, titta basketboll på TV och är ensam med en flaska öl i handen.
Jag tänkte på att skriver en svenska novell. Men kanske det här är en lite dålig novell.
Jag vet inte.

Jag heter Lukas, är tjugo år gammal och är från Tyskland. Jag lära mig lite svenska och vill leva en dag i Sverige med min söt pojkvän Marvin och vårt barn.
Marvin och jag är tillsammans sedan en år.
Men att det fungera var vilken slump.
En kompis från Facebook skicka mig en bild från hans födelsedagsfesten. Och på bilden sätt Marvin på soffan.
Jag fråga min kompis vem det söt killa är och han säga mig hans namn.
Jag letar efter han på Facebook och skicka han en vänförfrågan.
Han skriver mig om vi känner oss.
Jag svara att vi inte känner oss men kanske vi kunde skriver lite.
Han skriver mig att han inte tycker om att skriver med främlingar och att han ville inte gick på födelsedagsfesten från min kompis. Av en slump att han gick.
Men han ger mig en chans och så vi skriver mycket på Facebook hela december. Vi var båda att vår familjer över jul men vi känner oss båda ensam.
Vi ville träffa oss men jag var sjuk så vi kunde inte träffa oss i december.
Han var så söt. Så snygg. Men jag inte tror att det fungera när vi träffas.
Vi bor två timmer med bil isär och jag hade inte mycket lust att kör så lång i vinter.
Men jag tänkte att jag kan kör till Magdeburg och han kan visa mig staden och kanske han är trevlig och vi kan har en skön helg.
Men jag inte tror att vi kan ha en kärlek.
Efter vår första möte jag var varje helg i Magdeburg. Vi var tillsammans i Amerika, Göteborg och Tjeckien.
Vi passa riktig bra tillsammans, är vilken galen, spela ofta basketboll tillsammans och har vår egen trädgård. Det är riktig skön med han.
Vi gör så mycket tillsammans och har alltid skämt. Vi är båda så lycklig.
Och en dag vi vill leva i Sverige och har tre barn tillsammans. I en vacker hus på en sjö kanske.
Vilken en dröm. Men just nu bara en dröm.

Skriven av: Schweder

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren