Publicerat
Kategori: Novell

Tårar åller glädjetårar.

Jag slängde igen dörren och sprang ut bara jag kom ifrån han.
Mina ögon var röda av alla tårar. Det var omöjligt inte nu inte jus idag.
Jag förstår inte varför, han sa aldrig varför. Antingen så hade han en annan tjej i tankarna eller så har jag gjort något fel.
Jag kom till mitt hus och sprang in på mitt rum. Mamma var orolig som vanligt.
Min älskade Robin hade gjort slut. Jag som skulle fråga om han ville gå med mig till Liseberg på söndag. Liseberg är världens roligaste nöjesfält.
Mamma knackade på dörren och sa att det var telefon till mig.
Jag frågade vem det var. Det var Robin. Men varför ringer han?
Jag hade inte lust att svara men jag var la tvungen. Jag sträckte ut handen genom dörren och tog emot den sladdlösa telefonen. jag stammade fram ett svagt litet hej.
Robin- Hej Sara. Varför stack du bara?
Sara- Ja vet inte riktigt.
Robin- Jo... jag skulle bara berätta varför...
Sara- Varför vadå.
- Varför jag gjorde slut!
- Ja ha berätta då.
- Jo det känns som att du inte gillar mig längre.
- VA!
- Ja du pratar liksom inte med mig lika mycket längre.
- nä... men.. jag har bara tänkt på vad jag ska ge dig för överaskning.
- Ja ha. Jag ska kanske berätta sanningen?
- Ja det tycker jag!
- Jo... ag gillar en annan tjej.

Han la bara på. Undra vem det är som han gillar.
Mamma knackade på dörren. Hon undrade vad vi pratade om.
Jag sa att det inte var något specielt. Jag och Robin hade nämligen varit tillsamans i 3 år. Så hela släkten visste om det. Och nu var allt förstört.
På kvällen gick ja och la mig tidigt. Det var ju skola i morgon och jag skulle berätta allt för min bästis Jossie, hon heter egentligen Josefine men jag kallar henne för Jossie. Jag sommnade sent den kvällen även om jag gick ock la mig tidigt. Jag kunde bara tänka på Robin. På morhonen gick jag upp och åt lite flingor med mjölk. Det smakade inte så gott för mjölken hade gått ut för tre dagar sen.
Vi brukar inte köpa mat så mycket. Mamma hinner aldrig och jag orkar inte gå till mataffären. Sen så skulle det se löjligt ut om jag kom med en kasse med massa mat i.
Min mamma och pappa är skilda. Jag bor hos mamma för det mesta. Jag gillar henne mest. Ja pappa är nämligen alkoholíst.
Jag gick till skolan vid åtta tiden. Jossie var redan där. Det var Robin också. Jag vågade inte kolla på honom. Jossie kom fram till mig och frågade vad jag hade gjort i helgen. Jag sa att Robin hade gjort slut.

Jossie- Men varför det, ni har ju varit tillsammans i tre år?
Sara- Han giller inte mig längre.
- Va vad menar du med det?
- Han gillar någon annan tjej.
- Ja ha. Hur gick det till då ?
- Jo jag gick hem till honom. Han ringde och frågade om jag kunde komma till honom. Så jag gick dit. Han sa bara att han ville göra slut. Sen så stack jag hem.
- Sen då? Vad gjorde du hemma?
- Jag sprang in på mitt rum. Sen så ringde han äfter en stund.
- Vad sa ha?
- Han sa att han gillade en annan tjej. Sen la han på luren.
- Tycker du att jag ska prata med honom?
- Ja gör du det så blir jag jätte glad!

Våran magister kom och sa att lektionen redan har börjat.
Vi gick infnissande till våran bänk. Vi satt bredvid varandra. Nu så skulle vi jobba med vårat djur. Vi har nämligen parar ihop oss två och två. Jag är med Jossie så klart. Ja och så jobbar vi med ett vafritt djur. Fast det skulle vara vilt.
Vi jobbar med koalabjörnar. Dom är bara så söta. Robin jobbade med sin bästis Jonathan om piggsvin. Robin satt på bordet framför mig bredvid nörden Björn.
Jossie gick fram till Robin och pratade med honom.
Jag visste inte vad hon frågade men Robin såg generad ut. Jossie kom tillkaka och sa att han var tillsammans med Anni. Hon är klassens snygging. Alla killar gillar typ henne. Vi började kolla i böcker om koalan. Vi läste om massa roliga saker och fnissade bort hela lektionen. Vi fick fem pratprickar var.
När skolan var slut så följde Jossie med mig hem. Vi skulle göra matteläxan tillsammans. Den var jätte svår, vi satt i ungefär en timma med den.
Sen så bick vi in i mitt rum och pratade. Heltplötsligt blans allt skitsnack så ringde det. Jag lyfte upp luren och sa med ett glatt leènde:
Sara- Ja hallå det är Sara.
- Ja hej det är Robin
Sara- Vad vill du?!
Robin- Är du arg på mig?
- Vad tror du pucko!
- Ja Du är arg för att jag gjorde slut. Men jag kan inte gilla dig i all evighet!
- Nä men i alla fall så vill inte jag prata med dig mer!
- Okej... hej då.
- Hej då.

Jossie- Där var du väll ändå lite väl arg!
Sara - Kanske det. Men jag vill vis han att jag är riktigt sårad.
- Ja det kan ja förstå.

Nu ringer det igen. Vem kan det vara ? Jag lyfte luren och svarade.
Det var Robin. Vi pratade en liten stund. Och när jag la på luren så tog jag tag i Jossies händer och började dansa av lycka.

Jossie- Varför är du så glad?
Sara - Robin har gjort slut med Anni!
- Ja ha?
- Fattar du inte!?!?
- Nej det gör jag inte!
- Vi är ihopp igen.
- är ni! Det är ju underbart!
- Ja det är klart att det är!

Jag och Robin blev i hop igen och vi har redan planerat att gifta oss när vi blit äldre.

Skriven av: Ida

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren