Publicerat
Kategori: Spänning noveller

The sekt

Jag jobbade på ett fängelse men en tid under jul skede det konstiga saker. Min kollega till mig vakten Frank andersson är överens om att fångar dog och styckad. Men den första december år 1964 satt jag och Frank vid övervakningskameror och såg att en man med lilla klädnad och huva så vi såg aldrig ansikte. Så vi gick dit men ingen var där. Fången som brukade sova i cellen var död inälvorna låg på golvet och på vägen skrivet med blod stod det den store mästaren ska sätta oss fri och skapa the empire. vi bara stod och gapade Frank sprang och ringde polisen men ingen svarade tills vi ringde kommissarie anderson han svarade genast Frank berättade vad som.
Jag kommer sa anderson. Vid fängelset pratade vi vem eller vad som kan ha gjort detta. Var på er vakt sa anderson. Senare på kvällen så hörde jag ett odjur smyga omkring på fängelset.
-Ahhh skrek en fånge men den här gången var han halft uppäten som ett monster har ätit upp honom. Alla fångar förflyttades till ett lager med lampor och vakter överallt.
-Vi har hört som om något kryper i ventilationen ahhhh hjälp sa george i walkie talkie. Jag sprang till lagret och till min fasa såg jag blod och tarmar överallt sen såg jag något som liknade Frank men den groteska varelser med sylvassa tänder men den försvann upp i ventilationstrumman. sen hörde jag ett skratt som skar in i min själ. jag vände mig om och såg en clown med långa arrmar och sylvassa tänder.
-Visst har du sett mitt mästerverk sa clownen med en blinkning förvandlades Frank och tog upp Franks huvud.
-Ja just det jag dödade Frank. Clownen högg mig med en kniv i bröstet men precis då kom anderson och sköt clownen med silverkulor det enda kan skada monster. anderson tog mig ut och körde iväg från fängelset. Jag frågade vem han var.
-Jag är hank van helsing sa anderson
-du kunde ringa mig för jag har en speciell telefon en sån från 1800 talet. Sen hörde jag det där skrattet.

Skriven av: Oscar Andersson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren