Publicerat
Kategori: Relationer noveller

Tiden läker våra sår, även mina

Om vi tänker tillbaka, låt oss säga fyra månader. Skulle jag aldrig kunna gissa att jag skulle stått här idag. Nästan helt läkt. Även fast det inte kändes så för fyra månader sedan, så stämmer de det folk säger. Tid läker våra sår, även mina.
Trots att det var så pass djupa, att man såg benen. Men nu, är det enda man ser några ärr.
Några ärr som man alltid kommer kunna se, och kommer kunna tänka tillbaka på de här fyra månaderna, på de här fyra månaderna som ärren sakta men säkert bildades, och ersatte de djupa såren. Jag har insett det nu, allt detta som hänt den senaste tiden kommer alltid finnas med mig, du var den första. Men allt det här kommer finnas som ärr, ingenting som egentligen stör.
För när det väl bildats ärr, så går inte såret upp igen. Och ju mer tiden går bleknar även ärren.
Inte helt men även dem kommer smälta in mer och mer, och bli ett med kroppen, med dig.
Tålamod, tiden bildar ärr.

Skriven av: Fredrika S

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren