Publicerat
Kategori: Novell

Till Himmelen....





Hej farmor!

Förvaltaren vill ha tillbaka sin lägenhet, så nu skall vi på att packa ner ditt långa liv i kartonger.Tänk att kunna packa ner 76 år i bruna flyttkartonger!
Livet är underligt, tänk att en fin människas liv i slutänden ryms på ett antal kvadratmeter golvyta.
Farmor, det känns konstigt detta.Fast det är bra för mig att fixa med.Som terapi.Det underlättar lite i alla fall.Förresten, Kommer du i håg när vi var små?
Jag, Johanna och Patrik?
När vi åkte i backen utanför vardagsrummet på vintern.På kartongbitar som var överblivna.
Eller när jag täljde blompinnar med kniven åt fel håll, det börjar liksom blöda då.
Fast å andra sidan finns de där pinnarna kvar än i dag, och det är ju lite kul i sig.
Kommer du ihåg när jag sorterade din spik och skruvlåda?
Förutom att jag skapade oreda till 100% så var det väl det där med tiden också.
Jag var väl redo med att börja en sisådär klockan 5 på morgonen, helg var det också.
Man hinner göra mycket på 25 år.
Och i bland när man sover oroligt så kan det komma såna där bilder farande.
Korta tillbakablickar på något som varit, och som man aldrig får uppleva igen.
Farmor, varför var inte det bästa att bara berätta hur det var?
Varför höll du din sjukdom inne?
Mycket frågor och tillbakablickar från min sida.Man ska inte störa de i himmelen för mycket.
De har ju kommit dit för att äntligen bli befriade från all smärta de haft.

Ha det bra farmor, tänker på dig.Hoppas att allt är bra, jag hör av mig senare.
Erik L.

Skriven av: Erik Larsson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren