Publicerat
Kategori: Novell

Tryckande fredag

Vilken dag...

Jag kände redan tidigt på morgonen att det fanns ett tryck i tarmen men då jag hade ont om tid så valde jag att istället åka till jobbet och utföra tarmtömningen där. Jag hade inte hunnit dricka morgonkaffe hemma så smuttandes på en rejäl mugg kaffe på kontoret såg jag fram emot den laxativa effekten.
Runt en halvtimme senare steg det inre trycket märkbart så jag kopplade ur telefonen och hastade mot toaletten.
De närmaste tio minuterna efter det satt jag på porslinsfotöljen mest förundrad över varför inget hände. Alla förutsättningar för en lyckad defekation var uppfyllda men det enda jag möjligtvis lyckades pressa fram var någon enstaka svettdroppe.
Fredagar innebär morgonfika med färska frallor och detta sköljdes ned med en om möjligt rågad mugg kaffe. När den koffeintorpeden väl letade sig fram till rätt adress så gick jag återigen med förhoppning mot avföringsdeponeringsrummet.
Återigen hände absolut ingenting! En gryende medvetenhet började infinna sig om att det inte skulle bli någon lättvunnen produktion så jag tog sats.
Jag kramade till ett så hårt inre tryck på tjocktarmen att en kungspyton skulle blivit avundsjuk. Till slut så tittade det första bruna sköldspaddshuvudet ut lite försiktigt, tvekade lite men bestämde sig äntligen för att den vattenfyllda porslinsvaggan nedanför erbjöd en bättre tillvaro än insidan av min röv. Tydligen så inspirerade detta flera andra som följde efter. Det var ett gäng som köat länge för att få lufta sig men det krävde ändå att jag fick ta i så ådrorna stod rakt ut i pannan.
Toaletten jag satt på vette ut mot en korridor, vilket hindrade mig från att utstöta några högre stönanden. Det var bara till att bita ihop och greppa handfatet medan de underarmstjocka fekalieslangarna nu verkade försöka knuffa varandra ur vägen i sin plötsligt påkomna frihetslängtan.
Efteråt var jag lätt vimmelkantig med en underlig avdomnad känsla i fisringen. Hoppas den inte fick några permanenta skador.

Skriven av: Timo Sormunen

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren