Publicerat
Kategori: Novell

Tyrin 1980-1994

TYRIN COOPER 1980 - 1994
(3/4 -94 Bronx, New York)

det var mörkt på gatan, endast gatulamporna lyste upp dom full klottrade väggarna. ett avlägset skott hördes, men det var inget ovanligt i hans kavarter. Tyrin va på väg hem, han hade spelat basket, klockan var runt 11. han va 14 år och på väg ut i det hårda livet. han bodde med sin mamma och sin lilla syster, hans pappa stack när tyrin föddes.hans mamma hade två jobb och va sällan hemma. de bodde i ett fattigt område med mycket droger och gäng, men istället för att vara kriminell satsade tyrin på basketen. han hade tidigt fått lära sig akta sig för polisen, han kunde inte komma ihåg hur många av hans vänner som hade blivit gripna för att dom va på fel plats på fel tillfälle.
han gick i skenet av lamporna och studsade bollen, han undrade om hans mamma sulle vara hemma eller om hon jobbade idag.
han öppnade försigtigt lägenhets dörren för att inte väcka sin syster, han gick ut i köket och gorde två mackor, sedan gick han in på sitt rum. han satte på lite låg musik och la sig på sängen. han tänkte på sin storebror som hade dött två år tidigare i ett gäng bråk, han blev skjuten i bröstet, han som sköt var bara 15 så han fick ett kort straff.
tyrin tog fram sin brors pistol, han hålde den och siktade mot en stol, och låsades att han sköt. sedan stoppade han ner pistolen i byxorna, han kunde inte sova så han tog basket bollen och gick ut igen.
när han kom till basket planen såg han två gäng som stog mitt på planen och bråkade, han hörde dom skrika på varandra, han ställde sig vid sidan av planen de kunde inte se honnom där. en av gäng medlemmarna drog fram sin pistol och allt sick så snabbt han sköt en av dom andra, just då hördes en polis bil alla hoppade in i sina bilar och åkte iväg i full fart. tyrin visste inte vad han skulle göra så han sprang. han sprang allt va han kunde. han kollade oroligt bakom sig efter polis bilen samtidigt som han sprang, han var inne i en återvänds gränd. då kom polis bilen den stannade och poliserna gick ut ur bilen. en av poliserna siktade mot tyrin och sköt....

(detta hände i bronx, våren 94. Tyrin cooper skulle idag varit 23 år, men
blev skuten av en polis som ANTOG att tyrin var en gäng medlem.)

vila i frid Tyrin Cooper. 1980 - 1994


maila mig om ni vill veta mer eller har nått att säga

Skriven av: laine

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren