Publicerat
Kategori: Novell

U.S.A

Christopher Heroisolaner, innehavaren av universums högsta IQ. Oftast kallad Chris Hero. Hans biffiga livvakt Dino Maltiv stod i dörröppningen och harklade sig.
- Ja Dino, sa Chris med irriterad röst.
- Eric Clitcher och Vincent Tatcher från FBI väntar. Cris reste sig mumlande upp och gick fram till huvudingången till Hero Place. Han tryckte på den gröna OPEN-knappen och dörren öppnades automatiskt. Utanför stod två långa och magra män i svart kavaj och solbrillor.
- Christopher Heroisolaner? frågade en av dem och sträckte fram handen.
Cris skakade motvilligt hans hand.
- Vad rör det sig om? frågade Cris och gick in mot vardagsrummet. Männen följde nervöst efter. Cris gillade det övertaget han hade just nu. Det var hans hemmaplan och dom var vilsna och nervösa. Cris satte sig med en ilsken blick ner i soffan.
Vincent och Eric satte sig nervöst ner på varsin stol.
- Det är så här mr Heroisolaner, vi har upptäckt en ny olaglig sida på Internet, Apple.com. Där kan man ladda hem över 200 000 DVD-filmer och över 2 000 000 låtar helt gratis. Givetvis är det olagligt. Vi har försökt allt för att lägga ner Apple.com, alla människor som laddar ner det riskerar fängelse eller åtminstonde böter och vi har förgäves letat efter ägaren. Koden in till huvuddatorn är många hundra tusen tecken lång.
- Jag känner givetvis ägaren till Apple.com, sa Cris och hans ögon smalnade.
Harry Harris. Vincent slog genast upp Harry Harris på sin dator och fick fram flera sidors information om hans brottsliga karriär.
Vi gick samma fysikkurs på universitet, fortsatte Cris och drack en klunk ur en vattenflaska som Dino hämtat.
- Du måste tyvärr ge oss all din information, sa Eric och började trumma på bordet.
- Vad får jag i utbyte? frågade Cris snabbt tillbaka.
- Ingenting, morrade Vincent och reste sig upp och förberedde sig för en fysisk uppgörelse.
- Ta det lugnt mr.Tatcher, ni får gärna bråka, sa Cris och hånlog och reste sig upp.
Både Vincent och Eric tog upp varsin pistol. Köksdörren öppnades och Dino stod i dörröppningen. Han var klädd i ett svart linne med en dödskalle på och han hade ett helt rakat huvud och han hade på sig ett par svarta jeans.
237 cm lång och 133 kilo om ni är intresserade, sa Cris och lämnade rummet.
Dino knöt nävarna och närmade sig dom. Eric kunde inte hålla sig och började peppra.
Skotten bara studsade av Dino. Dino tog ett långt kliv och stog nu rakt framför dom.
Han slog till Eric med en hård näve och skallade sedan Vincent tre gånger.
Båda två låg medvetslösa på golvet. Dino tog männen i varsin arm och slängde ut dom genom dörren. Cris kom nu in i rummet igen.
- Dino, förbered planet till Quebec. Dino nickade och försvann ner i källaren.
Cris gick upp en våning och kom upp till vapenhallen. Längst väggarna hängde det dussintals av K-pistar, Magnum, P2K,PP7 och ATK. Längst bort i hallen fanns en lönndörr. Han knackade tre gånger på den och trädörren snurrade ett halvt varv och han gick in i nästa rum. Det var ett litet och unket rum som han inte ofta vistades i.
Väggarna var fulla av porträtt men det han var ute efter var lönnfacket. En chiffonjé stod i hörnet av rummet. Han gick med långsamma steg fram dit och öppnade en låda.
Han slet ut hela lådan och bakom lådan så låg massor av bomull och på det en medaljong och ett brev. Brevet hade han läst tusen gånger förut. Han läste det igen.
' Till min kära son Christopher, i detta brev ligger denna medaljong. Så fort du är osäker på vad du ska göra eller om du är bekymrad eller rädd, ta bara på medaljongen så löser sig allt. Den räddade hela mitt liv.
/Theo Heroisolaner'
Han tog på sig medaljongen och plötsligt kände han sig mycket gladare.
Han sprang genom vapenhallen och ner till källaren. Det lilla flygplanet var helt klart och Dino satt i pilotsätet. Cris slog sig glad ner och spände fast säkerhetsbältet och nu lyfte dom.
- Vi är vid mr Harris villa om tre timmar, sa Dino och ökade hastighet och höjd.

Fortsättning följer...

Skriven av: Mr. Bond

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren