Publicerat
Kategori: Novell

Utan din säng är jag en nolla.

Han satt på bänken med nedböjt huvud. Han satt i förskingrade tankar. Tankar om livets plågande ande. Den hade länge förföljt honom, lika tyst, lika mystiskt som ens skugga. Hans nottriga händer var nedstängta utav luften omkring. Regnat hade nog bidragit till det också. Han satt med huvudet i händerna. Han ansikte doldes från omvärlden. Det var enbart insekterna på marken som kunde se. Fast knappt det, eftersom att det var så mörkt. Vad kan pojken fundera på? Varför är han ledsen? Ingen vet. Han bara sitter där. Kanske tänker han på den nya flickan o klassen? Hon med de röda lockiga håret och de stora blåa ögonen? Ingen vet. Kanske han tänker på hunden där hemma som blev påkörd av en bil eller kanske på mamma som en än gång skällt ut honom för hans dåliga uppträde inför mormor? Ingen vet, eftersom att han bara är en påhittad figur..en i mörkrets dimma.Men det finns barn som är ledsna och sårade där ute. Krigen, hungern, längtan, kärleken och pressen på framtiden. Är det detta vi vill med våra barn egentligen? Kan vi göra nåt för våra barn? Som föräldrar? Som lärare?

Tänk! Känn!

Skriven av: Lisa

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren