Publicerat
Kategori: Novell

Vägen till succé




Det var en gång en tjej som hette Yolanda, hon var världens dåligaste fotbolls spelare.

En dag när hon som vanligt skulle spela fotboll på rasten, så fick hon bollen och hon började springa med bollen men ingen försökte ta bollen ifrån henne, hon tyckte att det var konstigt men sen såg hon att alla motspelare var på andra sidan planen, så hon sprang och nu var hon framför målet, och hon sköt och gjorde mål!
Hon hörde lite personer skrika: - Tack Yolanda, snyggt mål! hon kände sig stolt och vände sig om, men där stod inte nån medspelare utan där stod motspelarna Pontus och Anders. Yolanda hade gjort självmål.
Alla andra medspelare såg sura ut och sa - Yolanda varför ska du förstöra allt, det var 1-1 och vi höll på att vinna, men nu vann dom andra.
Sedan dess spelade inte Yolanda fotboll mer.

När hon gick hem så såg hon några fotbolls skor ligga på vägen , hon tänkte det här är säkert magiska skor som gör att jag kan spela fotboll som ett proffs, hon tog skorna hem och la dom i tvätten.
Nästa dag tog hon med dom till skolan, och på rasten spelade hon med dom och hon gjorde 1 mål!
Alla tyckte att hon var jätte bra i fotboll nu.
Hon tränade varje dag, började i fotboll och sen blev hon en av dom bästa på fotboll i hela skolan.
Men sen en dag så hittade Yolanda inte hennes skor, hon frågade hennes mamma om hon visste var dom var, mamman svarade att hon hade skänkt dom till UFF för att dom var så slitna.

Yolanda vågade inte spela fotboll eftersom hon trodde att hon skulle bli sämst på fotboll nu när hon inte hade sina skor.
Men efter en vecka vågade hon spela fotboll igen, för hennes förvåning så var hon lika bra på fotboll som han hade varit med sina magiska skor.
Hon kom på att skorna inte hade varit magiska, utan att hon bara hade haft dåligt självförtronende, så när hon trodde att skorna var magiska hade hon bara trott det, hon hade egentligen alltid varit bra i fotboll.

Senare när Yolanda blev stor så blev Yolanda fotbolls proffs, har du hört om Yolanda Ngarambe som spelar fotboll, om du inte har så kommer du säkert höra om henne snart eftersom i sommar ska hon börja spela i AIK...

Skriven av: Yolanda Ngarambe

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren