Publicerat
Kategori: Novell

Verklighetens illusion

Verklighetens illusion

Jag vet inte vart jag ska börja och det sista jag vill göra är att börja den här meningen med att tala om det för er. Men jag håller mig till sanningen som jag ser den.
Jag är orolig för er. Jag tänker på er och ligger sömnlös på nätterna. Jag vill så gärna visa er att världen blir vad vi gör den till. Jag menar inte att vi styr världen och dess utveckling genom våra handlingar, absolut inte. Utan att världen blir det vi föreställer oss den vara.
Dina överordnade vill inte att du ska se sanningen. Dom vill inte att du ska förstå att du är en gudomlig varelse, inte för att dom är onda eller för att dom vill dig illa. Dom lever i verklighetens illusion. En illusion som skapats av människor före oss och som vi upprätthåller genom att se illusionen som den enda sanningen. Vetenskapen är dagens religion och matematiken är det universiella språket brukar man säga och gotta sig själv för att det man nyss sa lät skitsmart.
Men religioner är överflödiga och kärleken är det universiella språket.

Det finns en anledning till varför vi blir duperade av dom få människor som styr verklighetens illusion. Dessa människor är bakåtsträvande och fast förankrade i den materilella världen. Dom vet att dom inte kan lura oss alla. Och dom vet att man inte kan lura någon en längre tid. Om människorna får reda på att dom blivit lurade i alla dessa år kommer dom vända arga blickar mot lögnernas spridare och kräva upprättelse. Men om man får människan att lura sig själv kan dom arga blickarna bara vändas inåt. Detta leder i sin tur att människorna inte tror på sig själva, dom känner sig otillräckliga och letar efter svaren på de ultimata frågorna utanför sig själva och litar blint på herrar i vita rockar som är övertygade att dom har det rätta svaret. Illusionens syfte är kontroll. Den gör att vi lämnar över våra livsöden i händerna på folk vi tror vara mer upplysta. Dom använder oss som boskap. Dom förslavar vårat medvetande och får oss att frivilligt lämna över våra kroppar och våran kretaivitet i händerna på människor som har materiella syften.

Du behöver inte en fin bil. Du behöver inte dom senaste designade jeansen. Du behöver inte nånting ur den materiella världen. Om man drar allting till sin spets, handlar det om kärlek.
Kvinnor sminkar sig, köper fina dyra kläder, smyckar sina kroppar med guld, silver och silikon för att uppnå åtrå i det motsatta könets ögon. En åtrå som förhoppningsvis leder till kärlek.
På samma sätt försöker män manifestera sin längtan till kärlek genom materiella tillgångar och föreställd makt. Ingen människa blir lycklig av själlösa ting. Men tron att det ska bringa oss lycka lever starkt i oss alla. Varje dag bombarderas vi med budskap om materiell lycka.

Vi får lära oss att kärlek kommer från materiella ting
Lycka kommer från en guldring och andra former av bling bling
men det betyder ingenting
det betyder ingenting

Du skapar din egen verklighet.

Skriven av: Sanna Solman

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren