Publicerat

CBD som botemedel för skrivkramp

Som skribent så gäller det att konstant ha tankarna igång då man annars blir sittandes där med en blank skärm framför sig. Detta gäller främst om man skriver som yrke, då skrivkramp har en direkt inverkan på hur mycket pengar man tjänar in den dagen!  

 

När skrivkrampen slår till som värst, då kan man ta hjälp av något som alla tycks prata om idag - CBD-olja! Professionella skribenter börjar allt mer inse de fördelar som finns med användandet av CBD-olja, och hur det kan göra det lättare att orka skriva hela dagen eller tills det att arbetet är slutfört. CBD är bland annat ångestdämpande samt gör det lättare att fokusera. 

Hur CBD kan gynna en skribent 

Skrivkramp kan leda till extrem stress för en skribent med en deadline, och stress är inte precis till hjälp när man vill komma igång och skriva igen! Desto längre skrivkrampen pågår, desto mer stressad blir man antagligen, och då kommer man tyvärr ingen vart. Det är här som CBD och hampaolja kommer in i bilden! 

CBD motverkar stress och ångest 

Studier visar att produkter med CBD och hampaolja tycks ha en mängd olika hälsofördelar, och några av dessa är att de kan dämpa och lindra sådant som stress, ångest och depression! Stress, ångest och mental ohälsa är två vanliga orsaker till skrivkramp, något som indirekt alltså betyder att CBD skulle kunna lätta på skrivkrampen. 

 

Till och med läkemedelsverket visade intresse för CBD-olja redan från början, och idag finns godkända läkemedel som innehåller denna cannabinoid. Det finns dock inga läkemedel som är utformade för skrivkramp, men CBD-oljan i sig tros gynna skribenter och andra kreativa individer. 

 

Gynnar fokus 

Något annat gällande CBD-olja som gynnar en skribent är att användandet kan ha en positiv inverkan på skribentens möjlighet att fokusera samt att prestera på ett sätt som är betydligt mer produktivt, och när man känner sig produktiv så är det lättare att komma ur skrivkrampen. 

 

När man skriver, och speciellt när man jobbar hemifrån, så är det lätt hänt att tankarna svävar iväg. Barnen kanske behöver uppmärksamhet, hunden kanske ser extra söt ut när den sover eller så kanske telefonen och sociala medier lockar lite för mycket? Då kan hampaolja eller andra CBD-produkter hjälpa en att fokusera på rätt sak. 

Olika sätt att använda CBD mot skrivkramp 

För den som är ny på det här med CBD och olika produkter som innehåller CBD, ja då är det lätt att tro att CBD kanske bara existerar i form av hampaolja! Så är inte fallet, och idag kan man hitta en uppsjö av produkter som kan komma att passa en skribent! 

 

Utöver hampaoljan så kan man välja ett kosttillskott, hudkrämer, te-sorter, tuggtabletter och massor av annat, något som gör det enkelt att hitta ett alternativ man känner sig bekväm med. Det är en industri som har växt enormt mycket på senare år. CBD-olja innehåller även terpener, något som gör att den kan användas till aromaterapi. 

Sammanfattning 

Det är dags att sluta skjuta upp skrivandet nu och ta tag i den där novellen som har legat bortglömd i flera år, eller att helt enkelt komma igång med artikeln som ska lämnas in senare i veckan! En produkt med CBD kan ge den där lilla kreativa knuffen i rätt riktning, så att man slipper stressen och paniken som ofta tränger på samtidigt som skrivkrampen. 

Skriven av: Jaroslaw Szymczak

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

På andra plats denna veckan: