Publicerat

Intressanta casinohistorier

I och med att fler och fler svenska casinon lägger ner blir historier från landcasinon färre och färre. Men istället så blir historierna från online casinon betydligt fler. Att spela online casino i Sverige idag är otroligt vanligt, och den genomsnittliga vuxna svensken spelar för över 3000 SEK om året. Det finns som sagt även historier från online casinon som är intressanta, men här nedan kommer vi lista några av de vi tycker är mest intressanta från landcasino-världen. 

Har du inte tidigare spelat casino så är det dags att ge det ett försök. Vi rekommenderar inte att ni försöker efterhärma spelarna i artikeln nedan. Istället rekommenderar vi att ni börjar försiktigt för att sedan öka era insatser ju mer ni lär er om spelandet. 

För att komma igång kan du besöka https://www.casinokollen.com/. Där hittar du allt från vilka casinon som är bäst, till vad för bonusar man ska välja. Ett generellt tips är att du inte ska nöja dig med första bästa, utan välj varsamt med hjälp av deras recensioner. 

Äldre kvinna slår världsrekord

Oddsen för denna historia är 1 på 1.56 biljoner dollar. Biljoner. Det ska alltså nästan inte vara möjligt och mer eller mindre aldrig hända. Det handlar om en gammal kvinna som gick in på Borgata Hotel Casino med 100$ och som hade bestämt sig för att spela craps. Hon hade börjat kvällen med att spela slots, som hon gjort många gånger innan, men när det inte gick vägen bestämde hon sig för att testa på craps för första gången. När hon kom till bordet så vann hon direkt. Och, lite tur hade såklart inte räckt för att komma med på denna lista. Utan det som gör denna historia unikt är att denna tur fortsatte i över fyra timmar, och under över 154 omgångar. Hon förlorade inte en enda på hela denna tiden, vilket inte bara ledde till stora vinster för henne själv utan också ett världsrekord för flest vinster i rad på craps. Det är inte riktigt känt exakt hur mycket hon vann, men det är rimligt att anta att det är åtminstone miljontal vi pratar om. Och då är det dessutom dollar det handlar om. Tur på en helt annan nivå.

20 Sekunders Vinsten

Det finns många där ute som någon gång lagt ett allt eller inget-bet på roulette. Vågat, och en spänning man inte riktigt kommer åt annars. Men, här pratar vi om en helt annan nivå. Denna historia handlar om en man som tömde hela sitt sparkonto och sålde mer eller mindre allt han hade som var av värde för att lägga det på ett och samma roulettespel. Och, det är inga små summor det handlar om. Han tog ut 136 000$ som han sedan tog med till casinot och lade på ett och samma spel. Vilket, som är anledningen till att han är med här, ledde till en vinst på 272 000$. Han dubblade hela sin förmögenhet på endast tjugo sekunder. Att lägga allt man äger och har på ett och samma bet är såklart inget vi rekommenderar. Men, i detta fall gick det uppenbarligen bra. Därför får han också en plats här på vår lista. 

Kan jag räkna med liknande vinster?

Som vi skrev ovan så ska du inte tro att dessa vinster är signifikanta för vad för vinster du själv kan förvänta dig. Det tål att repeteras, men dessa är spel som nästan aldrig händer. För oss vanliga spelare så är det bättre att ta det lugnt och inte tro att man ska vinna helt osannolika bets. Spela försiktigt, och ha kul, det är det viktigaste.

Skriven av: Jaroslaw Szymczak

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren