Publicerat

Vad är dom mest populära novell kategorierna?

Det finns många olika kategorier av noveller, och det är svårt att säga vilka som är de mest populära eftersom det kan variera beroende på tid och plats. Vissa vanliga kategorier av noveller inkluderar:

  1. Skräcknoveller: Dessa noveller är riktade mot att skrämma läsaren genom att använda element som spöken, monster och mörka krafter.

  2. Kärleksnoveller: Dessa noveller handlar om kärlek och romantik, och fokuserar på relationer mellan två människor.

  3. Science fiction-noveller: Dessa noveller utspelar sig i en fiktiv värld eller framtid och använder teknologi och vetenskap som en del av handlingen.

  4. Fantasi-noveller: Dessa noveller utspelar sig i en fiktiv värld med magi och övernaturliga varelser.

  5. Deckarnoveller: Dessa noveller handlar om att lösa ett brott eller en mordgåta.

  6. Kriminalnoveller: Dessa noveller handlar om brott och straffrätt, och fokuserar på figurer som poliser, advokater och brottslingar.

  7. Historiska noveller: Dessa noveller utspelar sig i en historisk tidperiod och fokuserar på händelser och personer från den tiden.

  8. Familjenoveller: Dessa noveller handlar om familjer och deras relationer till varandra.

  9. Äventyrsnoveller: Dessa noveller handlar om äventyr och resor till exotiska platser.

  10. Miljönoveller: Dessa noveller handlar om miljö och natur, och fokuserar på människans påverkan på dessa.

  11. Humornoveller: Dessa noveller fokuserar på att skapa skratt genom att använda humor och komiska situationer.

  12. Science fiction-noveller: Dessa noveller utspelar sig i en fiktiv värld eller framtid och använder teknologi och vetenskap som en del av handlingen.

  13. Dystopiska noveller: Dessa noveller utspelar sig i en fiktiv värld som är mörk och dyster, ofta med ett samhälle som kontrolleras av en diktatorisk regim.

  14. Mästerdetektivnoveller: Dessa noveller handlar om en mästerdetektiv som löser mordgåtor och andra brott.

  15. Psykologiska thrillers: Dessa noveller handlar om psykologiska spänningar och fokuserar på karaktärers tankar och känslor.

  16. Släktnoveller: Dessa noveller handlar om en familj och deras relationer till varandra.

  17. Coming-of-age-noveller: Dessa noveller handlar om en ung persons resa mot vuxenhet och självupptäckt.

  18. Fantasi-noveller: Dessa noveller utspelar sig i en fiktiv värld med magi och övernaturliga varelser.

  19. Gysarnoveller: Dessa noveller är riktade mot att skrämma läsaren genom att använda element som spöken, monster och mörka krafter.

  20. Samhällskritiska noveller: Dessa noveller handlar om samhället och dess problem, och försöker ofta att väcka medvetenhet om viktiga frågor.

  21. Utopiska noveller: Dessa noveller handlar om en fiktiv värld som är perfekt och problemfri.

  22. Människoromaner: Dessa noveller handlar om människors liv och relationer till varandra.

  23. Mystiknoveller: Dessa noveller handlar om övernaturliga händelser och fenomen.

  24. Slaverinoveller: Dessa noveller handlar om slaveri och rasism, och fokuserar på svarta personers liv och erfarenheter.

  25. Krigsnoveller: Dessa noveller handlar om krig och konflikter, och fokuserar på soldater och deras erfarenheter.

Det finns många fler kategorier och subkategorier, och många noveller kan också passa in i flera olika kategorier.

Skriven av: Jaroslaw Szymczak

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren