Publicerat
Kategori: Drama noveller

" "

När man skriver tänker man i de flesta fall på utformningen av en mening och det grammatiska rätten som måste äga rum. Ortografi måste respekteras då man krigar mot en fiende.

Jag tycker om att skapa dramatiska situationer i en relation. Då det får livet utifrån det dramat. Man hittar sin styrka i sina svaga sidor och där lägger man grunden till, i det här fallet, abstrakta företeelser i mänskliga relationer avseende vänskap och däröver...

Att vara rätt, bättre, framgångsrik och generellt sett jämföra mig vid någon som tycker sig och tycks av folket vara teckem för något. Men jag vill leva med i och genom mina övertygelser och livsuppfattningar.

Situationer när en person missuppfattar världsuppfattning ( av olika blandningar av grupper i världen) till något, som jag kallade därovan "övertygelser och livsuppfattningar" säger jag i mitt hjärta, tror den här personen att ett sånt liv inte medför förluster av omständigheter och bekvämligheter som det oundvikligen medför?!

Jag är själv en skamfylld lögnare som ,vad ordet skamfylld må innebära, ska stå där och assistera mig. Men min oro cirkulerar kring aktörerna som sätter fram lögner av övertygelser framför en och lägger tyngden av dessa lögnaktiga övertygelser på någon annan?

Jag är en person som varar i ständigt megalomant tillstånd och vilket skapae i mig känslan av omnipotenta upplevelser kopplade till skapande av omständigheter som uttrycker vem jag är i realitet och samtidigt vill få belöningen av det omständliga. Men jag står vid alla mina ord men mina händer är smutsigare än någon annans' dock är jag inte rädd av förlora mig själv i någons underlägsna smutsen,för att gå genom evigheten med denna och då hitta där henne.

Ni som tycker er vara "Free Spirits" (Nietzsche: Beyond good and evil) hur enkelt förstörs era modiga och älskade hjärta när själv ni blir utsatta för smutsen av livets skam? Hur tänker du på dig själv? Den som nekar existens av sin älskades mänskliga personlighet med misstag och själv börjar disrespektera existensen av denne för att är rädd att stå själv för den älskades existens?!

Jag är inte den modigaste men för dig kommer jag bada i ditt livs alla mest nedförnedrande skammens flöder och jag kommer ändä älska dig och vara stolt över att du lätt mig göra det.

Men du falsken, stå inte att rättfärdiga inte dig själv, bara för att du drog nytta av umgänget. Att inte våga skydda någon man har hjärtat inför när någon delonstruerar denne med ett skräp som endast lögnare och den oförståndige skulle komma fram av arrogansen och ignoransen. Det är ditt fel.

Jag är barn och kommer behålla barndomen i mig. Kommer sticka iväg och svika dig men jag kommer stå vid kanten att dra upp dig till mig och hålla om din kropp, när alla kommer släppa sista trådar av ditt hopp.

Men det verkar vara planerad "On the other side" eftersom "You are unforgiven too".

Thus "I take this key and bury it in you cause you are unforgiven too".

CITATION OVAN: Låten: Unforgiven; Part 2; av Metallica.

Skriven av:

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren