Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Äkta kärlek

Det var en kall och solig förmiddag. Daggen hängde som ett tungt draperi över staden . Han öppnade den vita tröga ytterdörren till sitt hus. Han rös till av kylan utomhus. Med ett språng flög han ner för de fem trätrappstegen och efter ytterligare några steg var han framme vid sidodörren till garaget. Försiktigt satte han i nyckeln i låset och vred om. Han klev in i garaget och kändes genast den lukt som han så väl kände igen, den ljuva blandningen av bensin, olja och diverse kemikalier som kanske inte är särskilt hälsosamma. Han steg in drog långsamt in lukterna genom näsan och andades sedan tungt ut genom munnen. Med lätt exalterade steg gick han förbi den stora gråa bilen. Väl framme vid en före detta garderoben stannade han. Försiktigt greppade han tag om messingshandtaget med vita trädetaljer. Dörren kändes lätt i hans grepp och han drog sakta upp den. Skåpet var fyllt med allt från slipmaskiner och sandpapper till trasor, smörjmedel och sprayburkar. Mitt ibland alltihopa stod den, det härligaste av allt det härliga med garaget. 5-56 rostlösande spray!

Skriven av: 5-56 rostlösande

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren