Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Ambassadhackaren från Malmö - Del 1

Han skulle inte gjort det tyckte medierna, men Dan Egerstad sa till försvar att det var det bästa han gjort i hela sitt liv. Dan Egerstad satt vid burken i sin lya och luskade inne på Tor när han anträffade multum med filer som omfattade användarnamn och säkerhetskoder tillhörande ett otal ambassadörer. Det var endast av en ren tilldragelse!

En vecka tidigare satt Dan Egerstad i sin lya och hade inget att sysselsätta sig med, men så kom han på att han kunde pröva något nytt istället för att bara sitta och meka med datorer och hjälpa klienter. Det Dan Egerstad kom på var att sitta vid burken och leta upp information som passerade igenom Tor. Tor är en sökmotor som är en av de säkraste i världen, man är helt anonym inne på Tor jämfört med Chrome och Edge som spårar dig hela tiden. Men det finns en svaghet med Tor, all info som åker igenom Tor kan plockas upp superlätt med några simpla skripter, men det är omöjligt att spåra användare på Tor.

En vecka senare så satt Dan Egerstad och bara glodde på skärmen när all data om ambassadörer och chefer bara forsade in i hans hårddisk. Han var häpen men ändå fnissade han till, Dan Egerstad funderade på vad han kunde göra med alla uppgifter. Det första han tänkte på var att bara skita i det och göra sig av med hårddisken, men sedan kom Dan Egerstad på att han kunde skapa en hemsida på nätet och där lägga upp alla säkerhetskoder och användarnamn tillhörande ambassadörer och chefer. Han var säker på att det inte var olagligt att göra så, Dan Egerstad gjorde det efter två dagar. Ingen reagerade på det, det enda Dan Egerstad var lite rädd för var att den Irakiska ambassaden skulle storma in i hans lägenhet.

Efter två veckor så började medierna reagera, Dan Egerstad höll på att bli en kändis, men det var på ett dåligt sätt. Dan Egerstad lade upp alla uppgifter på sin hemsida för att förklara för alla om säkerhetsrisken som alla länder står inför, det är därför Dan Egerstad tyckte att det var det bästa han gjort i sitt liv, han tyckte att ambassadörerna var dumma i huvudet för att de skickade hemligstämplade uppgifter via Tor.

Jag är en person som gillar att skriva lite på noveller och annat, men det händer bara ibland. (Det kommer en del två till "Ambassadhackaren från Malmö" snart.)
Mr. Lucas är medlem sedan 2020 Mr. Lucas har 2 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren