Publicerat
Kategori: Novell

Ängeln

Jag såg henne idag, jag trodde det var en ängel men jag hade fel. Hon hade rött långt hår. Det slutade någonstans nedanför hennes axlar, nere på ryggen. Hennes hår var uppsatt i en fläta den här dagen när jag såg henne för första gången, hon var vacker. Smal, söt och mobbad. Hon har alltid svarta kläder på sig, jag har sett henne några gånger gå förbi mig. Hon verkar gå i skola någonstans. Kanske på gymnasiet eller universitetet. Hon är inte så medveten om vad som händer runt om henne. Hon går ofta i sin egen lilla värld. Men hon ser inte lycklig ut. Jag har sett det i hennes ögon någon gång. Hennes svarta smink är utsuddat och ögonen oftast gråtfyllda. Inte många ser henne, hon är nästan osynlig, men jag är en av de få som ser henne. Men hon ser inte mig. Jag vet vad som har hänt henne men hon vet inte om att jag finns.
Hon brukar gå denna väg, förbi mig och alla andra konstiga människor som inte ser. Dom vill inte se, dom vill inte veta. Dom gömmer sig för rädslan. Nästa dag såg jag henne igen. Hon mådde bättre det såg jag, hon hade förändrats lite. Hon hade klippt håret kort och färgat det svart med mörkröda slingor, det passar henne. Hon log mot mig när hon passerade och det kändes som om hon ville säga att hon mådde bra. Det var sista gången jag såg henne i den kroppen, nu sitter hon brevid mig och hjälper mig att hitta nya människor att hjälpa dem komma över till andra sidan. Hon är duktig. Men nu är mitt arbete klart, nu får hon ta över, min lilla ängel.

Skriven av: ZazaxD

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren