Publicerat
Kategori: Novell

Ätstörning

Jag tittar ner på vågen där jag står i mitt rum, hela min kropp fryser till när jag ser att jag har gått upp ett kilo. Jag kan inte fatta det, hur kan jag ha gått upp när jag knappt ätit någonting, mina tankar är så många just nu så att jag inte kan hålla reda på dem, mina misslyckade känslor kommer och jag säger till mig själv flera gånger att jag är ful, äcklig och dum som har gått upp. Att jag inte förtjänar att leva och tankarna på att ta mitt liv kommer i rasande fart. Jag står som fastfrusen i marken och tittar på de röda lysande siffrorna på den vita vågen. Jag blir alldeles tom i hela själen, jag börjar känna en känsla av äckel och att jag börjar må illa. Jag vill bara att allt ska ut, jag springer ner till badrummet och stoppar två fingrar i halsen. Det är så skönt att få ut de, alla tankar och känslor försvinner för ett litet tag där jag sitter alldeles skakig och kallsvettig på badrumsgolvet. Äntligen kan jag känna att jag har gjort något bra, något som jag verkligen behövde göra för att inte avsluta mitt liv här och nu. Från och med nu ska det inte bli någon mer mat tills jag har kommit ner till den vikten jag vill ha, och då kanske jag äntligen kan vara nöjd över min kropp!

Hej, jag är en 16 årig tjej som älskar att skriva o hoppas att ni gillar mina små noveller:)
Freja Fröjd är medlem sedan 2023 Freja Fröjd har 2 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren