Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Bankrånet

En kund kommer fram och frågar om han kan öppna ett nytt bankkonto. Jag hjälper honom med att öppna ett nytt bankkonto. 10 minuter har passerat och kunden skulle precis gå när 4 maskerade personer kommer in genom dörren i overaller och vapen. Det utlöser panik i lokalen och folk lägger sig ner för att ta skydd. Männen började ropa att folk skulle lägga sig ner samtidigt som bankdirektören har en pistol siktad mot huvudet.

En kille börjar bära in duffelbags, två håller koll på att alla ligger still och den fjärde tvingar bankdirektören öppnade valvet, Det var digital kod på valvet som bara direktören vet. I valvet fanns det olika individers ägodelar och undanlagda pengar. Jag ligger på marken men händerna på huvudet och ser larm knappen precis ovanför mig under ett skrivbord, framför mig ser jag marmorgolvet och väntrums dörren. Jag börjar röra mig sakta på det glänsande marmorgolvet i hopp om att kunna trycka på knappen osed. Men av killarna ser mig när jag försöker trycka på knappen han började skrika mot mig på något konstigt språk, Jag anande att det var ryska.



- uyti ottuda!

- uyti ottuda!

Jag förstod ingenting, Jag chansade och började resa mig upp och försökte trycka på larm knappen jag nuddade den precis, det hördes ett ljud och det blir svart. Jag hör sirener och ser suddigt hur poliser kliver in i banken och det blir skottlossning. Jag sätter mig lutande mot skrivbordet och märker att jag blivit skjuten i axeln. Jag trycker på skotthålet för att stoppa blödningen. En av killarna blir skjuten i foten och faller till marken. De andra springer ut med väskorna och vapen till en svart van. Jag ser att ambulans kommer samtidigt som poliser börjar åka efter vanen. Jag blir upplagt på en bår och det blir även mannen vi förs till sjukhuset och omhändertas.

2 dagar senare har de tagit ut kulan ur min axel och på mannens fot.

2 poliser kommer in och tar mannen. Och börjar fråga mig massa frågor. Jag blir utskriven och kallas in på förhör veckan efter. Mannen som vart skjuten hamna i fängelse och de 3 andra kom undan.

Än i dag har man inte hittat dem.

Skriven av: max tegelaar

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren