Publicerat
Kategori: Drama noveller

Berättelsen om STURE

Sture är gammal och kort, han har fullt med leverfläckar på huden som han måste smörja in annars bränns dom i solen och blir svarta och luktar bränt.
Sture sa för sig själv "jag ska träna och spänna upp mig bland folk"

Så tränade sture typ 5 dagar och tog av sig tishan och har hängselbyxor på sig. han har fått för sig att alla människor tror att det är ballt att han arbetar med plåtslageri.

Han går omkring bland gårdar och letar efter trasiga tak. Hittar han ett trasigt tak går han in å plingar på och försöker arbeta.
När han står där i solhettan och hamrar kommer kunden till han och ba "här har du ett glas med vatten" då tar sture en paus och dricker vatten och tycker att "det här är livet de".

Sen kliver sture snett och trampar på sina plåtslagar verktyg som är hala och han halkar, istället för att ramla ner på marken fastnar sture på stegen han har placerat där och blir hängande i byxan på stegen.

I panik över att slå ihjäl sig sket sture ner sig totalt, medans han hänger där kommer kunden eva och ser sture hänga där. Hon talar lungt och sansat till sture "Oj vänta så ska jag hjälpa dig" medan hon ännu pratar ramlar ett par skitkorvar ut ifrån stures byxben ner på marken framför eva.

Sture ba "jag sket ner mig ja" eva ser inte förvånad ut utan svarar "jo jag ser det" sen kommer evas man och ba "jaha hunden har skitit så plockar han fram en hundskitpåse men då hindrar eva honom och säger "nej det där är stures skitkorvar" så han ba "aha?!".

SLUT

Skriven av: joel

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren