Publicerat
Kategori: Novell

Beskrivning: Person (positiv)

Min kusin under min Uppväxt.
Han hår är ljusbrunt, på gränsen till blont och under den mesta tiden långt. Men nu, just nu, på sommarhalvåret har han klippt det kort. Ögonen är stora, blåa och nyfikna på det mesta. Hans identitet kan jag inte berätta om, för när man är hemlig agent får man inte säga vem man är.
Vi är bästa vänner.
Så blir det på somrarna, men i verkligheten bor han norr om huvudstaden och jag norr om Kalmar. Ett stort avstånd på 40 mil, därför får vi ta vara på somrarna. När hans identitet inte är hemlig är han Tarzan eller Spider-Man. Helst en blandning av de båda.
Han är smal, och aningen kortare än mig. Trots detta kan han äta hur mycket som helst. Vi delar kärleken för Marabou-choklad, helst utan nötter. Och när vi har ätit, då kan vi springa runt i timmar. Upp på heden, bygga koja vid granen, grilla vid sjön. Han berättar för mig att när han blir stor, då ska han bli pilot. Jag är måttligt intresserad.
År går.
Min bästa vän flyttar. Till ett annat samhälle norr om Kalmar. Där blir vi bergsklättrande, filmtittande, Marabouätande superhjältar.
Han börjar ha gelé i håret, spela Playstation och får nya kompisar. Kompisar som pratar om Pokémon och Tekken 3. Granen där vi hade vår koja dör. Han får glasögon, och lägger pilotidén på hyllan.
Den bästa vännen blir en kusin. En kusin med för stora byxor och tonårshy. När vi möts i korridoren får man räkna med en ful min, eller ett konstigt ljud. Alternativt total tystnad.
Trots detta vet jag att om någon är elak så kommer han vara där. Min matälskande, kontaktlinsbärande, roliga, snälla och bästa kusin i hela världen låter ingen trycka ner mig.

Skriven av: fotbollsoffer_

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren