Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Botemedlet

Det var en måndag år 2024 i staden Stockholm och jag heter Jason. Jag är en forskare och jag har forskat i flera år med min kompis Max och vi forskar på botemedel på cancer. Vi har nästan fixat ett men vi behöver bara testa på djur.
Jag skickar in en ansökan och vi får snabbt som tusan svar.
De säger att vi först får testa på råttor med cancer och kanske sen på andra djur med cancer. Vi åker direkt in till test stället och där finns flera 100 råttor i burar.
Jag ger dem botemedlet och de börjar göra tester.
Testerna går bra och man kan direkt se att det botar.
Råttan blir botad och allt går bra. Sedan körde de flera tester på flera olika djur och på något sätt blev alla djuren botade. Jag börjar snabbt inse att jag och Max kommer att bli rika.


Jag och Max åker hem och vi firar med öl och vi känner oss väldigt stolta.
Vi sätter på vår tv och då ser vi på nyheterna att de redan börjat testa vårt botemedel på människor och att det funkar. Dock hade jag och Max inte ens godkänt vaccinet på människor än. Jag ringer in och de säger att om man lämnar in det till dem är det deras ägo sak. En dag går förbi och nästan alla med cancer har tagit vaccinet.
Jag blir uppringd av dem som gjorde testerna och de säger att djuren har börjat bli aggressiva och att de ser starkare ut. Jag börjar inse att djuren har fått i sig en del strålning av botemedlet och att djuren påverkas annorlunda. Jag tror att jag har skapat ett virus som tar bort cancer och skapar något värre som gör djuren smartare,starkare och bättre. Jag skriker i telefonen att de måste avbryta alla vaccin. Det blir helt tyst och sen hör jag massa djur i mobilen. Jag åker dit och jag ser massa döda människor på gatan, jag stannar och kollar en kropp och jag inser att den personen dött av vaccinet eller viruset som det är.
Jag kommer fram till test stället och alla djuren är borta och det ligger bara människor i burarna. Jag frågade dem vad som hänt och de svarade att djuren pratade och alla skrek Max. Jag blir direkt fundersam så jag ringer till Max men han svarar inte.
Jag släpper ut alla människor och då springer två gorillor in. Gorillorna slår mig i huvudet och jag tuppar av.


Jag vaknar senare upp i ett gigantiskt träslott i skogen, jag ställer mig upp och alla djur bara kollar på mig. Senare kollar alla djuren upp och då ser jag Max gå ner från en stor trappa. Alla djuren bugar emot honom. Jag skriker till honom att han ska förklara vad som har hänt. Max berättar att han mixade med botemedlet så att han skulle bli konung och att människorasen behövdes dödas ut. Jag kollar på honom och jag skriker till djuren att han bara är en människa och att han inte kan rädda dem. Men då kommer en stor björn in och säger att Max rädda dem genom att döda människorna.
Jag kollar han i ögonen och jag springer fram till honom och slår han hårt i ansiktet.
Max säger sen att dem ska låsa in mig.


Jag blir inlåst i deras fängelsehåla och där finns det massa inlåsta djur. Jag börjar prata med en elefant och jag frågar varför vissa djur är inlåsta. Elefanten berättar att de inte tyckte om Max så Max låste in dem. Elefanten berättar att han heter Billy och att Max planerar att skicka ut viruset över hela världen så att alla djur blir smarta.
Billy berättar att alla djur här skulle kunna samarbeta med människor för att besegra Max.
Dock för att alla människor ska överleva så måste alla bli inskickade i bunkrar.
Jag ringer med min mobil till nyheterna och dem svarar snabbt och jag berättar att alla måste åka till närmaste bunker. Jag lägger på och jag kom på att jag kan ju ringa hjälp för att fly. Jag ringer militären och de svarar och jag berättar att Max styr allt men militären tror inte på mig så de lägger på. Jag frågar Billy om han kan fråga alla djuren att bryta loss oss. Djuren kollar på mig och backar bakåt, sen ser jag hur dem slänger sig mot gallerna och gallerna lossnar.



Vi kommer ut och där står alla Max djur och dem bara väntar på oss.
Jag kollar på Billy och jag säger till alla djuren som var fångade att besegra Max armé.
Max djur och djuren som var fångade krigar och djur dör här och där.
Militärer börjar åka till våran plats och det blir ett större krig.
Jag springer upp till Max och Jag ser att Max kropp ligger livlös med slangar in i en gorilla.
Jag drar ut slangarna och då vaknar Gorillan upp och den tar strypgrepp på mig och säger att han är Max och att han är starkare nu och att han är odödlig mot viruset nu.
Max tar upp viruset och trycker in det i mig så att jag börjar bli sjuk.
Jag ramlar ihop på marken och tar upp en pistol och jag skjuter Max i båda benen och sen skjuter jag han i magen. Jag hör direkt hur alla slutar kriga. Jag börjar känna mig mer och mer livlös och sjukvårds soldater springer och försöker rädda mig så de hämtar en orangutang kropp och transporterar mitt sinne in till kroppen och till slut vaknar jag upp som en orangutang. Jag går fram till Max och han tar tag i mig och säger att hans dröm var att alla skulle vara här nu. Jag frågar han varför och han säger att han nu skapar människans undergång och djurens krig. 200 missiler med viruset skickas upp och dem sprängs. Jag tar tag i Max och slår honom blodig i huvudet. Jag märker hur alla militärer börjar tuppa av.
Jag kollar ut och alla djuren bugar för mig och jag inser att Max kanske inte helt hade fel.

Jag är maskerad pågrund av att jag inte tycker jag själv är bra på noveller men jag gillar att skriva dem. Min dröm är att vara författare
Jasona2.0 är medlem sedan 2024 Jasona2.0 har 1 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

På andra plats denna veckan: